Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2629)
IBUK Libra
(103)
Forma i typ
Książki
(2511)
Poradniki i przewodniki
(522)
Publikacje popularnonaukowe
(346)
Proza
(254)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(179)
Audiobooki
(113)
E-booki
(104)
Publikacje naukowe
(102)
Publikacje fachowe
(64)
Publikacje dla niewidomych
(62)
Publikacje dydaktyczne
(56)
Publikacje religijne
(9)
Publikacje informacyjne
(7)
Poezja
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje populatnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3044)
wypożyczone
(474)
nieokreślona
(221)
tylko na miejscu
(119)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(913)
Dział dla Dzieci i Młodzieży
(319)
Dział dla Dzieci i Młodzieży - czytelnia
(1)
Dział Książki Obcojęzycznej
(60)
Centrum Wiedzy o Tarnowie i Regionie
(13)
Dział Terenowy
(20)
Dział Starych Druków
(6)
Czytelnia Naukowa
(370)
Filia nr 1
(253)
Filia nr 2
(127)
Filia nr 5
(81)
Filia nr 8
(322)
Filia nr 9
(259)
Filia nr 12
(253)
Filia nr 13
(223)
Filia nr 14
(134)
Filia nr 17
(161)
Filia nr 18
(148)
Punkt Biblioteczny nr 1
(20)
Czytelnia Naukowa - na miejscu
(91)
Czytelnia Naukowa - stare książki
(9)
Autor
Woydyłło Ewa (1939- )
(28)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(24)
Fromm Erich (1900-1980)
(22)
Radzicki Józef
(22)
Murphy Joseph (1898-1981)
(21)
Strelau Jan (1931-2020)
(21)
Aronson Elliot (1932- )
(19)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(17)
Faber Adele
(16)
Gray John (1951- )
(15)
Kafka Franz (1883-1924)
(14)
Schulz Bruno (1892-1942)
(14)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(13)
Mazlish Elaine
(13)
Miller Katarzyna (psycholog)
(13)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(13)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(12)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(12)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(12)
Horosiewicz Beata
(11)
Juul Jesper (1948-2019)
(11)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(11)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(11)
Osho (1931-1990)
(11)
Syska Dariusz
(11)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(11)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(10)
Jóźwiak Bożena
(10)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(10)
Trempała Janusz (1953- )
(10)
Bonda Katarzyna (1977- )
(9)
Harwas-Napierała Barbara
(9)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(9)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(9)
Chojnacka-Gościniak Hanna (1964- )
(8)
Cioch Agnieszka
(8)
Czerwiński Marcin (1924-2001)
(8)
Gordon Thomas (1918-2002)
(8)
Pawlikowska Beata (1965- )
(8)
Popławska Anna (filolog)
(8)
Rossowski Dariusz
(8)
Suchecki Jacek (1950- )
(8)
Sugiero Joanna
(8)
Babska Zofia
(7)
Bakuła Hanna (1950- )
(7)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(7)
Coben Harlan (1962- )
(7)
Kowalczyk Agata D
(7)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(7)
Kęcka Mariola
(7)
Kępiński Antoni (1918-1972)
(7)
Lewicka Maria
(7)
Lewin Aleksander (1915-2002)
(7)
Materska Maria (1942- )
(7)
Mika Stanisław (1931-2017)
(7)
Molicka Maria (psycholog)
(7)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(7)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(7)
Sujak Elżbieta
(7)
Wolnicka Aleksandra
(7)
Żebrowska Maria (1900-1978)
(7)
Bogdański Aleksander (1927-1994)
(6)
Carnegie Dale (1888-1955)
(6)
Chapman Gary D. (1938- )
(6)
Ciechanowicz Anna
(6)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(6)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(6)
Goleman Daniel (1946- )
(6)
Jankowski Andrzej (anglista)
(6)
Jucewicz Agnieszka (1976- )
(6)
Konikowska Magdalena
(6)
Kübler-Ross Elisabeth (1926-2004)
(6)
Matczak Anna
(6)
McGinnis Alan Loy
(6)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Pieter Józef (1904-1989)
(6)
Putkiewicz Zygmunt
(6)
Reykowski Janusz (1929- )
(6)
Siegel Daniel J. (1957- )
(6)
Steel Danielle (1947- )
(6)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(6)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(6)
Zimbardo Philip G
(6)
Bańka Augustyn (1950-)
(5)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(5)
Bryson Tina Payne
(5)
Brzezińska Anna (1949- )
(5)
Błaż Agata
(5)
Cichawa Paweł
(5)
Danek Danuta (1938- )
(5)
Derengowska Joanna
(5)
Doliński Dariusz (1959- )
(5)
Estés Clarissa Pinkola (1945- )
(5)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(5)
Hołówka Teresa (1944- )
(5)
Husarska Krystyna
(5)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(5)
Johnson Robert L
(5)
Jung Carl Gustav (1875-1961)
(5)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(431)
2010 - 2019
(937)
2000 - 2009
(547)
1990 - 1999
(332)
1980 - 1989
(246)
1970 - 1979
(180)
1960 - 1969
(35)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(4)
1920 - 1929
(3)
1900 - 1909
(4)
1890 - 1899
(2)
1870 - 1879
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(971)
1901-2000
(159)
1989-2000
(62)
1945-1989
(52)
1918-1939
(10)
1801-1900
(7)
1501-1600
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Kraj wydania
Polska
(2659)
Wielka Brytania
(30)
Stany Zjednoczone
(25)
Niemcy
(4)
Ukraina
(4)
Francja
(1)
Luksemburg
(1)
Portugalia
(1)
nieznany (pol)
(1)
Hiszpania
(1)
Język
polski
(2656)
angielski
(56)
niemiecki
(4)
ukraiński
(2)
francuski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(104)
Niewidomi
(84)
Dzieci
(66)
6-8 lat
(50)
Młodzież
(40)
14-17 lat
(35)
9-13 lat
(33)
Nauczyciele
(31)
Szkoły wyższe
(28)
0-5 lat
(24)
Psychoterapeuci
(18)
Biblioterapeuci
(16)
Dorośli
(16)
Psycholodzy
(16)
Pedagodzy
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Psycholodzy szkolni
(6)
18+
(5)
Kobieta
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Policjanci
(4)
Psychiatrzy
(4)
Dziewczęta
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Logopedzi
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Prawnicy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Adwokaci
(1)
Animatorzy
(1)
Arteterapeuci
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Chore na endometriozę
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(1)
Coachowie
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Kobiety
(1)
Lekarze
(1)
Mediatorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedowidzący
(1)
Ojcowie
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Osoby wysoko wrażliwe
(1)
Osoby z Zespołem Aspergera
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Radcy prawni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Sędziowie
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Uzależnieni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(201)
Literatura amerykańska
(114)
Literatura angielska
(50)
Literatura austriacka
(19)
Literatura francuska
(19)
Literatura niemiecka
(15)
Literatura duńska
(7)
Literatura hiszpańska
(7)
Literatura australijska
(5)
Literatura kanadyjska
(5)
Literatura włoska
(5)
Literatura indyjska
(4)
Literatura rosyjska
(4)
Literatura belgijska
(3)
Literatura irlandzka
(3)
Literatura walijska
(3)
Literatura japońska
(2)
Literatura norweska
(2)
Literatura amerykańśka
(1)
Literatura chorwacka
(1)
Literatura flamandzka
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura izraelska
(1)
Literatura koreańska
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Litertura amerykańska
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Psychologia
(473)
Wychowanie w rodzinie
(210)
Kobieta
(208)
Relacje międzyludzkie
(188)
Dziecko
(157)
Dzieci
(123)
Manipulacja (psychologia)
(121)
Stosunki interpersonalne
(120)
Miłość
(116)
Mężczyzna
(107)
Osobowość
(105)
Rodzina
(103)
Uczucia
(101)
Samorealizacja
(100)
Psychologia społeczna
(99)
Psychoterapia
(95)
Młodzież
(80)
Samopoznanie
(76)
Psychologia dziecka
(71)
Małżeństwo
(69)
Psychologia wychowawcza
(65)
Wychowanie
(61)
Psychologia rozwojowa
(53)
Stres
(49)
Sukces
(45)
Mózg
(44)
Samowychowanie
(44)
Nastolatki
(42)
Zachowanie
(41)
Praca
(40)
Szczęście
(40)
Psychoanaliza
(39)
Śmierć
(39)
Myślenie
(37)
Motywacja
(36)
Lęk
(35)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(34)
Rodzice
(33)
Uczenie się
(33)
Uczniowie
(32)
Komunikacja społeczna
(31)
Tożsamość (psychologia)
(31)
Macierzyństwo
(30)
Zarządzanie
(30)
Zwierzęta
(30)
Życie seksualne
(30)
Samotność
(29)
Techniki samopomocy
(29)
Depresja psychiczna
(28)
Twórczość
(27)
Psychologia zwierząt
(25)
Agresywność
(24)
Dziewczęta
(24)
Socjologia
(24)
Wiara
(24)
Etyka
(23)
Kara (psychologia)
(23)
Higiena psychiczna
(22)
Poznanie
(22)
Rodzicielstwo
(22)
Samoakceptacja
(22)
Autopsychoterapia
(21)
Inteligencja (psychologia)
(21)
Zabójstwo
(21)
Poczucie własnej wartości
(20)
Seksualność
(20)
Zabójcy
(20)
Jakość życia
(19)
Leczenie
(19)
Psychiatria
(19)
Zdrowie psychiczne
(19)
Bajkoterapia
(18)
Kłamstwo
(18)
Nauczanie
(18)
Radzenie sobie ze stresem
(18)
Decyzje
(17)
Empatia
(17)
Pamięć
(17)
Parapsychologia
(17)
Perfekcjonizm (psychologia)
(17)
Trauma
(17)
Dojrzewanie
(16)
Dziecko trudne
(16)
Filozofia
(16)
Gniew
(16)
Krzywda (psychologia)
(16)
Kultura
(16)
Postawy
(16)
Przemoc w rodzinie
(16)
Psy
(16)
Psychologia kliniczna
(16)
Toksyczne związki
(16)
Umysł
(16)
Etyka chrześcijańska
(15)
Gry i zabawy
(15)
Ludzie a zwierzęta
(15)
Mindfulness
(15)
Psychofizjologia
(15)
Sen
(15)
Tajemnica
(15)
Temat: dzieło
Biblia
(3)
Proces
(3)
Alchemik
(1)
Fin de Siècle
(1)
House at Pooh Corner
(1)
Kinder- und Hausmärchen
(1)
Prozess
(1)
Uciekinier przecina swój ślad
(1)
Winnie the Pooh
(1)
Temat: czas
2001-
(155)
1901-2000
(74)
1989-2000
(40)
1945-1989
(22)
1901-
(17)
1801-1900
(15)
1601-1700
(6)
1501-1600
(5)
1701-1800
(5)
1801-
(5)
1918-1939
(5)
1939-1945
(5)
1989-
(5)
1401-1500
(3)
1914-1918
(3)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
1-100
(1)
101-200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1989-1990
(1)
2001-0
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
Temat: miejsce
Polska
(86)
Stany Zjednoczone (USA)
(33)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(11)
Wielka Brytania
(11)
Francja
(9)
Niemcy
(6)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(5)
Londyn (Wielka Brytania)
(4)
Australia
(3)
Japonia
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Augustów (woj. podlaskie)
(2)
Austria
(2)
Belgia
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Rosja
(2)
Yellowstone National Park (Stany Zjednoczone)
(2)
Afryka
(1)
Andaluzja (Hiszpania ; kraina historyczna)
(1)
Antarktyda
(1)
Arabia Saudyjska
(1)
Atlanta (Stany Zjednoczone, stan Georgia)
(1)
Barcelona (Hiszpania)
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Beskid Mały (góry)
(1)
Beskid Żywiecki (góry)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Czechy
(1)
Dachau (Niemcy)
(1)
Dania
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Hajnówka (woj. podlaskie)
(1)
Holandia
(1)
Jante (Dania ; miasto fikcyjne)
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kanada
(1)
Konstancja (Niemcy)
(1)
Kopenhaga (Dania)
(1)
Kornwalia (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Lake District (Wielka Brytania ; region)
(1)
Londyn (Anglia)
(1)
Manaslu (Nepal ; góra)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
New Hampshire (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Niemcy (Republika Demokratyczna)
(1)
Norwegia
(1)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Powiat cieszyński (woj. śląskie)
(1)
RPA
(1)
Rodzina
(1)
Rumunia
(1)
Skandynawia
(1)
Sokołowsko (woj. dolnośląskie, pow. wałbrzyski, gm. Mieroszów)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Toronto (Kanada)
(1)
Trobrianda Wyspy
(1)
Uppsala (Szwecja)
(1)
Vancouver (Kanada)
(1)
Vermont (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Wiedeń (Austria)
(1)
Wirginia Zachodnia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradnik
(558)
Wydawnictwa popularne
(244)
Opracowanie
(133)
Powieść
(98)
Podręczniki akademickie
(79)
Thriller
(58)
Pamiętniki i wspomnienia
(54)
Podręcznik
(51)
Powieść obyczajowa
(49)
Wywiad dziennikarski
(45)
Powieść psychologiczna
(39)
Opowiadania i nowele
(37)
Podręczniki
(37)
Publicystyka
(33)
Kryminał
(31)
Esej
(28)
Reportaż
(26)
Antologia
(19)
Monografia
(18)
Poradniki dla rodziców
(18)
Praca zbiorowa
(17)
Wydawnictwa dla niewidomych
(17)
Sensacja
(15)
Poradniki
(14)
Audiobooki
(11)
Felieton
(11)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(10)
Książki dla przedszkolaków
(9)
Raport z badań
(9)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Biografia
(8)
Literatura dziecięca
(8)
Materiały pomocnicze
(8)
Publicystyka polska
(8)
Wywiady
(7)
Case study (studium przypadku)
(6)
Encyklopedia
(6)
Fantastyka
(6)
Materiały konferencyjne
(6)
Poradniki i przewodniki
(6)
Prace popularne [Typ publikacji]
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(6)
Publikacje dla dzieci
(6)
Romans
(6)
Książka do wypełniania
(5)
Pamiętniki angielskie
(5)
Poradniki dla młodzieży
(5)
Przepisy kulinarne
(5)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(5)
Wywiad rzeka
(5)
Broszura
(4)
Książki dla małych dzieci
(4)
Legendy i podania
(4)
Lektura z opracowaniem
(4)
Literatura austriacka
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Science fiction
(4)
Wydawnictwa dla dzieci
(4)
Wywiad-rzeka
(4)
Analiza i interpretacja
(3)
Autobiografia
(3)
Bajka i baśń
(3)
Bajki i baśnie
(3)
Listy
(3)
Literatura
(3)
Literatura polska
(3)
Pamiętniki polskie
(3)
Powieść erotyczna
(3)
Powieść historyczna
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Biografie
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ludowe
(2)
Gry komputerowe
(2)
Komedia
(2)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Poezja
(2)
Poradnik duchowy
(2)
Poradniki [Typ publikacji]
(2)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Reportaż problemowy
(2)
Rozważania i rozmyślania religijne
(2)
Synteza
(2)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Anegdoty
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dialog
(1)
Fantasy
(1)
Felieton polski
(1)
Film
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Ilustracje
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Kalendarz polski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(881)
Medycyna i zdrowie
(151)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(132)
Rozwój osobisty
(130)
Socjologia i społeczeństwo
(103)
Edukacja i pedagogika
(94)
Biologia
(36)
Religia i duchowość
(35)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(26)
Historia
(23)
Media i komunikacja społeczna
(19)
Filozofia i etyka
(16)
Literaturoznawstwo
(13)
Zarządzanie i marketing
(13)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(11)
Styl życia, moda i uroda
(11)
Etnologia i antropologia kulturowa
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Kultura i sztuka
(7)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Nauka i badania
(6)
Językoznawstwo
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Kulinaria
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Chemia
(1)
Matematyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
2732 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja dotyczy sytuacji seniorów w zakresie potrzeb opiekuńczych z dwóch perspektyw: osób starszych oraz ich opiekunów (wspierany-wspierający - pierwsze tego typu badania prowadzone w Polsce). Autorka identyfikuje obszary, w których występuje deficyt wsparcia ze strony krewnych oraz bliskich (określa stopień zaspokojenia potrzeb opiekuńczych przez rodzinę). Analizuje, jak bardzo rodzinni opiekunowie seniorów są obciążeni obowiązkami opiekuńczymi, w jakim zakresie i jakie konsekwencje dla ich życia rodzinnego i zawodowego wynikają z konieczności świadczenia wsparcia potrzebującym krewnym. Wskazuje również na nieformalne sieci wsparcia (znajomi, przyjaciele, sąsiedzi) oraz usługi opiekuńcze świadczone zarówno legalnie, jak i w ramach pracy nierejestrowanej (szara strefa usług opiekuńczych), a także preferencje osób starszych dotyczące opiekunów. Zwraca uwagę na potencjalne możliwości w zakresie opieki i jej usprawnienia dzięki optymalnemu wykorzystaniu zasobów pozostających w dyspozycji samorządu terytorialnego, systemu ochrony zdrowia, systemu pomocy społecznej. Książka adresowana jest nie tylko do osób naukowo zajmujących się kwestiami opieki nad osobami starszymi, lecz także praktyków kształtujących politykę społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364.4-053.9(438) [Czytelnia] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Książka dla każdego)
Tytuł oryginału: Hate Inc. : why today's media makes us despise one another.
Czym różni się dziennikarz popierający republikanów od tego, który stawia na demokratów? Co łączy konserwatywną sieć FOX z uchodzącą za postępową MSNBC? I czy na pewno media powinny budować kapitał na wzajemnej niechęci? Przed Państwem gorzki i pełen ironii audyt wielkiej korporacji Nienawiść sp. z o.o. Nagradzany amerykański reporter Matt Taibbi bezlitośnie rozprawia się z dziennikarskim bałaganem w USA i wnikliwie analizuje typy politycznej ortodoksji, które tylko pozornie się od siebie różnią. Dostaje się wszystkim po równo – bo jak inaczej traktować działania mediów, w których „różnorodność intelektualna” rozumiana jest jako „po jednym reprezentancie z każdej partii”, nieuprzejmość stała się wymogiem, a dziennikarze porzucili zawodową bezstronność na rzecz politycznych agitacji. Szanowni Państwo, zapraszamy do reality show Ameryka kontra Ameryka! Wygrywają wszystkie stacje, przegrywają obywatele. Gwarantujemy – takiej porcji nienawiści nie zobaczycie nigdzie indziej. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.774(73)(086.76) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna jest jedną z najważniejszych publikacji wprowadzających w obszar psychologii społecznej. Elliot Aronson i Joshua Aronson prowadzą czytelnika przez najważniejsze zagadnienia psychologii społecznej. Definiują tę dyscyplinę jako naukowe badanie wpływu rzeczywistej, wyobrażonej lub założonej obecności innych na nasze myśli, emocje, przekonania i zachowania – oraz tego, w jaki sposób my wywieramy wpływ na innych. Przybliżają zagadnienia poznania społecznego, uzasadniania własnego postępowania, konformizmu, wpływu mediów oraz zjawiska zachodzące w relacjach międzyludzkich: agresję, uprzedzenia, sympatię i miłość. Przedstawiają klasyczne eksperymenty i najważniejsze odkrycia. Podręcznik wieńczy rozdział Psychologia społeczna jako nauka, w którym autorzy pokazują, w jaki sposób pytania o społeczne funkcjonowanie człowieka można przełożyć na język nauki i jak szukać na nie wiarygodnych odpowiedzi. Czym różni się to wydanie od poprzednich? Joshua i ja od nowa przejrzeliśmy każdy rozdział, usuwając część badań i teorii, które były na topie parę lat wstecz, ale nie wytrzymały próby czasu i replikacji. Przeorganizowaliśmy i wygładziliśmy każdy rozdział, by po włączeniu nowego materiału jego narracja była przejrzysta. Stare badania zastąpiliśmy nowymi, które pozwalają nam rozumieć bieżące wydarzenia – na przykład to, jaki korzystny i niekorzystny wpływ na procesy decyzyjne wywiera internet, jak pojawienie się baniek informacyjnych i samopotwierdzających źródeł medialnych kształtuje spolaryzowane poglądy i zachowania naszych społeczeństw, jak wygląda emocjonalna ciemna strona nieustannych porównań społecznych możliwych dzięki Facebookowi i jak powstają grupy terrorystyczne typu ISIS. Jestem głęboko przekonany, że uaktualnianie książki nie oznacza potrzeby usuwania ikonicznych historii o błędach naszego rządu w Wietnamie i Iraku czy informacji o tragediach w Jonestown, Columbine i Heaven’s Gate. Daty tych wydarzeń są odległe, ale społeczno-psychologiczne lekcje, które z nich płyną, nie mają terminu ważności. Chcę, żeby studenci zrozumieli, iż to, co wydarzyło się wtedy, ma potężne odniesienie do tego, co dzieje się teraz. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Psychologia jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną nauki. W ślad za poszerzaniem się zakresu wiedzy psychologicznej, postępującym rozwojem teorii oraz badań naukowych, powinno – przynajmniej w założeniach – postępować doskonalenie oddziaływań profesjonalnych. Psychologia, za sprawą szczególnego przedmiotu badań naukowych i profesjonalnych oddziaływań, stawia przed uprawiającymi ją specjalistami ogromną odpowiedzialność, także etyczną. Jednocześnie psycholog jako zawód zaufania społecznego pozostaje wciąż zawodem prawnie nieuregulowanym. Dodatkowo administracyjne zmiany w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego nie pozostają bez wpływu na jakość kształcenia przyszłych psychologów. Jerzy M. Brzeziński i Piotr K. Oleś stawiają pytanie: jak uprawiać niełatwy zawód psychologa, by był nieustannym wyzwaniem – dla siebie i innych, jak nie popadać w rutynę i nie dokonywać nieuzasadnionych uproszczeń? Czytelnik znajdzie w tej książce kompendium wiedzy na temat ścieżki kształcenia psychologów, możliwości poszerzania kompetencji zawodowych po dyplomie czy rozwoju kariery akademickiej. Autorzy wskazują na standardy prowadzenia badań naukowych, nauczania psychologii, a także dobre praktyki prowadzenia działalności profesjonalnej – czy to w gabinecie, czy to w roli eksperta lub popularyzatora wiedzy. Nie unikają przy tym krytyki zjawisk i procesów, które negatywnie wpływają na tożsamość zawodową psychologów oraz społeczne zaufanie do nich. Przesłanie, jakie chcieliśmy oddać w tej monografii, sprowadza się do znajomości i przestrzegania kryteriów dobrych praktyk psychologicznych – w badaniach naukowych, kształceniu, świadczeniu usług psychologicznych, popularyzacji i wypełnianiu roli społecznej psychologa. Jeszcze jednym ważnym celem – choć zabrzmi to nazbyt osobiście – było wyrażenie zawodowej tożsamości, identyfikacji zarówno z Uniwersytetem, jak i z psychologią i jej misją zawodu zaufania publicznego. Psychologia – z tej racji, że przygotowuje do pracy z ludźmi oraz, że uczestnikami naszych badań są konkretne osoby – jest nauką szczególną. Studia psychologiczne mają przygotowywać do rozumienia człowieka i do współdziałania z nim, są więc szczególnie odpowiedzialne, podobnie badania naukowe, publikowanie, formułowanie ekspertyz czy popularyzacja. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Jak wspierać pracowników w rozwoju zawodowym? Czy istnieje idealny model przywódcy? W jaki sposób można unikać błędów w pracy? Jakie reguły obowiązują psychologa zatrudnionego w biznesie? Jak dbać o dobrostan zespołu i wzmacniać motywację pracowników? Co o tym wszystkim mówi naukowa psychologia? Psychologia biznesu pod redakcją Bohdana Rożnowskiego i Pawła Fortuny jest zbiorem specjalistycznych tekstów przygotowanych przez polskich psychologów pracy, organizacji oraz zachowań konsumenckich. To rezultat współdziałania ekspertów z wielu dziedzin, których łączy ciekawość zachowań ludzkich w przestrzeni biznesu. Publikacja prezentuje psychologię biznesu szeroko, zgodnie z aktualnymi programami kształcenia w prestiżowych ośrodkach, ale zakorzenia ją w polskich realiach, uwzględniając pokaźny dorobek polskich teoretyków i badaczy. Treści publikacji zorganizowane są w ośmiu częściach: • Historia psychologii biznesu – autorzy przedstawili tu zarys zmian głównych podejść i paradygmatów w obrębie tej dyscypliny, opisując także dokonania polskich naukowców. • Kwestie etyczne – psycholog, realizując zawód zaufania publicznego, ponosi w przestrzeni biznesu szczególną odpowiedzialność. W tej części Czytelnik znajdzie informacje na temat obowiązujących psychologa norm i kodeksów etycznych. • Kwestie metodologiczne – przedstawiono tu pełen zakres metod badawczych stosowanych w psychologii organizacji, umożliwiających diagnozę, a także – przydatną w procesie rekrutacji – prognozę zachowań i zjawisk w organizacji. • Kariera zawodowa – Czytelnik znajdzie tu informacje na temat wzorów karier, indywidualnego rozwoju pracownika, bezrobocia i powrotu na rynek pracy oraz psychologii przedsiębiorczości. • Psychologia pracy – przedstawiono tu zagadnienia związane z analizą pracy, doborem i oceną personelu oraz błędami popełnianymi w pracy. • Organizacja – najbardziej obszerna grupa zagadnień dotyczy m.in. prawidłowej komunikacji, wielokulturowego środowiska pracy, modeli przywództwa, sprawiedliwości w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. • Człowiek w organizacji – autorzy przybliżyli tu problematykę dobrostanu pracownika oraz motywacji do pracy. Osobny rozdział został poświęcony zachowaniom organizacyjnym „poza rolą”. • Psychologia konsumpcji – ostatnia część podręcznika została poświęcona zastosowaniom psychologii w obszarze marketingu i analizie zachowań konsumenckich. Psychologia biznesu pod redakcją Bohdana Rożnowskiego i Pawła Fortuny jest ciekawą i ważną propozycją wydawniczą, dostarczającą szerokiej, wielotematycznej i usystematyzowanej wiedzy. (…) Jest to publikacja niezwykle potrzebna, gdyż brakuje na rynku wydawniczym szerokozakresowych opracowań, obejmujących najświeższe doniesienia z literatury zarówno obcej, jak i rodzimej w dziedzinie psychologii organizacji i pracy. Większość istniejących propozycji wielotematycznych z zakresu pracy i organizacji to książki pisane z perspektywy nauk o zarządzaniu, a książki psychologiczne dotyczą wybranych obszarów psychologii pracy bądź organizacji. Co należy podkreślić, autorami poszczególnych rozdziałów są badacze polscy, znawcy tematyki, którzy mają znaczące dorobki w podjętych w podręczniku tematach. Książka dostarcza wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznych wskazówek pochodzących z badań i doświadczeń z praktyki w biznesie autorów publikacji. Publikacja będzie użyteczna dla szerokiego grona użytkowników, począwszy od naukowców zajmujących się psychologią i zarządzaniem, pedagogiką, prawem czy ekonomią, poprzez studentów, skończywszy na prezesach i kadrze kierowniczej firm i przedsiębiorstw, uczelni i szkół, służb publicznych i innych organizacji, które chcą nie tylko trwać na rynku, lecz także wzmacniać się i rozwijać. Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Zawadzkiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Spis treści: 3-12. Rola nadziei u osób chorych onkologicznie The role of hope in patients with cancer Paweł Ciszek 13-21. Konsekwencje zdrowotne zanieczyszczenia powietrza Maria Całka, Paweł J. Pawlica 22-32. Charakterystyka najzdrowszych diet na świecie Characteristics of the healthiest diets in the world Karolina Nowosad 33-38. Jakość artykułów w Wikipedii dotyczących zagadnień mikrobiologicznych i parazytologicznych The quality of Wikipedia articles regarding concepts in the field of microbiology and parasitology Dominik Maciej Matusiak Czasopismo Naukowe „Nauki Przyrodnicze i Medyczne” (ENG: Journal of Life and Medical Sciences) jest kontynuacją czasopisma Nauki Przyrodnicze. Czasopismo wydawane jest nieprzerwanie od 2013 roku przez Stowarzyszenie Młodych Naukowców. W latach 2013-2018 czasopismo było klasyfikowane w wykazie czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z liczbą 2 punktów. Po zmianie w prawie od 2019 roku czasopismo posiada 5 punktów. Ideą czasopisma jest umożliwienie publikacji prac oryginalnych oraz przeglądowych przygotowanych przez młodych adeptów nauki (studentów działających w kołach naukowych, doktorantów, młodych pracowników nauki). Publikacja w czasopiśmie jest bezpłatna. Wszystkie nadesłane artykuły są recenzowane z zachowaniem najwyższych standardów określonych przez Komitet do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics). Tematyka: szeroko rozumiane nauki przyrodnicze i medyczne (biologia, chemia, technologia żywności, dietetyka, żywienie, biogeografia, zootechnika, ogrodnictwo, rolnictwo, ekologia, inne zbliżone).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Monografia przybliża dynamicznie zmieniający się obszar współczesnej psychoprofilaktyki, prezentując różne jej koncepcje. Odnosi się do ważnego społecznie problemu, jakim są przyczyny i konsekwencje zachowań ryzykownych, takich jak nadużywanie środków psychoaktywnych, kierowanie pojazdami pod wpływem alkoholu, skoki do wody, przypadkowe kontakty seksualne, udział w bójkach, itp., których ofiarami są zarówno ludzie młodzi, jak i osoby dorosłe. Publikacja koncentruje się na psychologicznych korelatach zachowań ryzykownych: wysokiej wrażliwości, impulsywności, wypaleniu uczniowskim. Omawia obraz samego siebie u młodzieży wkraczającej w dorosłość, neurologiczne podłoże podejmowania zachowań ryzykownych, wpływ chorób cywilizacyjnych zagrażających życiu na radzenie sobie z trudnościami życiowymi w kontekście profilaktyki trzeciorzędowej, a także specyfiki działań profilaktycznych wobec osób doświadczających chorób somatycznych. Jej zawartość istotnie poszerza naszą wiedzę o znaczeniu profilaktyki, zewnętrznych czynnikach generujących zachowania ryzykowne, wewnętrznych mechanizmach ich stymulacji oraz ukazuje jej szersze uwarunkowania risky humanum. Monografia zawiera opracowania wychodzące z lubelskiej szkoły profilaktyki Zbigniewa B. Gasia, tym razem gromadząc dorobek przedstawicieli wielu ośrodków akademickich
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Maria Lewicka : Dyskusja wokół tekstu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [Discussion around the paper “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists” by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna], s. 289–294; Tomasz Witkowski, Paweł Fortuna : O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych [On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists], s. 295–308; Hanna Brycz : O prowokacji, czystości i uczonych [On provocation, purity and scientists], s. 309–312; Szymon Chrząstowski : O dialogu (a raczej jego braku) między psychologami akademickimi i psychoterapeutami [On the dialogue (or its lack) between psychotherapists and academic psychologists], s. 313–317; Maciej Dymkowski : W sprawie teoretycznego zaplecza psychoterapii [On the theoretical basis of psychotherapy], s. 318–320; Tadeusz Gałkowski : O strategiach wobec psychobiznesu [Strategies concerning psycho-business], s. 321–325; Janusz Grzelak : Czy krzywe prostuje krzywe? [Do curves straighten curves?], s. 326–328; Grzegorz Gustaw, Krzysztof Brocławik : Homeopatia Witkowskiego [Yet another hoax], s. 329–335; Maciej Haman : Racjonalne powody akceptacji koncepcji pseudonaukowych: dążenie do prostoty,społeczny podział pracy w nauce i fałszywe dychotomie pojęciowe [Rational reasons for acceptance of pseudoscientific theories: Need for simplicity,division of labor in science, and false conceptual dichotomies], s. 336–340; Jarosław Klebaniuk : Nie warto, panie Witkowski, czyli dlaczego trudno walczyć z pseudonauką [It is useless, Mr Witkowski – or why is it so difficult to fight pseudo-science?], s. 341–345; Wojciech Kulesza : O paranaukowym paradowodzie na paranaukowość nauki, czyli o prowokacji dziennikarskiej,ale nie naukowej [On the quasi-scientific quasi-proof of the quasi-scientific character of science or on the journalist but not scientific provocation], s. 345–348; Wiesław Łukaszewski : Kto kogo? Komentarz do artykułu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [By who to whom? Commentary on the article by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna: “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists”], s. 349–352; Krzysztof Mudyń : Miejsce nauki i psychologii w kulturze zdominowanej ideologią wolnego rynku [The place of science and of psychology in a culture dominated by the ideology of a free market],s. 353–361; Michał Parzuchowski : O nieskuteczności prowokowania nieufności [On the ineffectiveness of provoking distrust], s. 362–365; Paweł Smółka : Jak psychologowie akademiccy mogą przeciwdziałać szerzeniu się „szamańskich praktyk” na rynku usług psychologicznych? [How can academic psychologists counteract the dissemination of malpractices on the market of psychological services?], s. 366–369; Maciej Świeży : Czy „naukowe” oznacza „skuteczne”? [Does “scientific” mean “effective”], s. 370–371; Tomasz Witkowski , Paweł Fortuna: Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? [If everything is alright why is everything so wrong?], s. 372–382.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Nowoczesny podręcznik z zakresu pediatrii i pielęgniarstwa pediatrycznego. Publikacja została przygotowana przez grupę wybitnych polskich klinicystów oraz pielęgniarek specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach pediatrii reprezentujących wiodące ośrodki akademickie w kraju. W sposób zwięzły i przystępny omówiono zagadnienia dotyczące anatomii i fizjologii (różnice rozwojowe u dzieci i dorosłych), patofizjologii, epidemiologii, kliniki, diagnostyki i terapii w zakresie wiedzy bazowej dla pielęgniarek i położnych. Postępowanie pielęgniarskie przedstawiono zgodnie z zasadami praktyki opartej na dowodach naukowych z uwzględnieniem odrębności postępowania wynikającego z wieku dziecka oraz miejsca pobytu (szpital, dom, szkoła), w tym edukacji zdrowotnej. Każdy rozdział zawiera elementy kształtowania metakompetencji krytycznego myślenia pt.: Refleksyjna praktyka: kultywowanie kompetencji Jakości i Bezpieczeństwa w Edukacji Pielęgniarek (Quality and Safety Education for Nursing –QSEN). Publikacja zawiera informacje niezbędne w codziennej praktyce. Będzie doskonałym źródłem wiedzy przede wszystkim dla studentów pielęgniarstwa, położnictwa oraz pielęgniarek i położnych – specjalistek w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego, rodzinnego, w tym pielęgniarek realizujących praktykę w środowisku nauczania i wychowania oraz dla innych osób sprawujących opiekę nad dzieckiem (żłobki, przedszkola).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Monografia, którą oddajemy Państwu do rąk, zawiera dziesięć opracowań. Każde z nich odnosi się do jednego z wiodących problemów człowieka XXI wieku, które przede wszystkim są wyzwaniami, czasem także zagrożeniami dla współczesnego człowieka. W publikacji omówione zostało, m.in. poczucie osamotnienia jako symptom naszych czasów, tendencja do zachowań ryzykownych w stosunku do jakości relacji, ekspresja cech psychopatycznych w cyberprzestrzeni, oblicza śmierci i lęku przed nią. Monografia przedstawia także problemy dotyczące praktyki psychologicznej: rolę empatii i asertywności w komunikacji wychowawczej, błędów i nieporozumień wokół zjawiska dysleksji, kształtowania umysłu konsumenta, treningu indukowania stresu, rozumienia i doświadczania wolności oraz wiarygodności badań psychologicznych. Publikacja jest mistrzowska, stworzona przez naukowe autorytety, choć napisana w bardzo przystępny sposób
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
O autorce: Alžběta Bublanová w 2012 r. zdobyła nagrodę Máchova růže od Akademii Czeskiej Literatury za zbiór opowiadań „Čtyři stěny”. Opublikowała powieści „V Tichu”, „Barák” (Kamienica), „Ti, kterým se narodíš” oraz opowiadania „Odraz ode dna”. Urodzona w Brnie, ukończyła Akademię Literacką im. Josefa Škvoreckiego w Pradze. O książce: Psychologiczna proza, która zagląda w duszę i niesie obserwacje dotyczące życiowych wyborów. Daje nadzieję, że nie jest za późno, by żyć. Bohaterka „Kamienicy" obserwuje ludzi i snuje w głowie ich wydumane historie. Analizuje siebie, własne ciało i podejmowane decyzje. Poświęca dużo uwagi córce, która wyszła z nałogu alkoholowego i także uczy się żyć na nowo. „Kamienica" opowiada o nieubłaganym przemijaniu, zapomnianych pasjach i porzuconych pragnieniach oraz próbach powrotu do swojego serca. Jest idealną lekturą, bo dodaje wiary we własne siły i przekonuje, że nigdy nie jest za późno na życie pełną piersią. To książka, którą warto częstować się codziennie po kawałku. Alžběta Bublanová posiada oryginalny styl snucia historii. Rozmyślnie zadaje pytania o sens życia, zwinnie obrazuje relacje matki i córki, przekonująco interpretuje myśli. W twórczości stawia na prozę życia, opisując ją szczegółowym językiem i tworząc świadomie ukształtowany obraz postaci. Jej wizja daje nadzieję, że można pójść nową drogą, na którą dotychczas nie miało się odwagi. Fragment recenzji: „Autorka bardzo szczegółowo zajmuje się psychologią postaci matki i córki, ich bardzo skomplikowaną relacją naznaczoną alkoholizmem córki. Żadna z postaci nie stanowi odzwierciedlenia doświadczeń autorki. Alžběta Bublanová nie jest w wieku zbliżonym do książkowej matki, która jest na emeryturze, ani nie ma doświadczenia książkowej bezdzietnej córki, poruszającej się na krawędzi egzystencji. Mimo to autorka pokazała obie postacie bardzo dobrze i wiarygodnie. Dzięki bogatemu językowi „Kamienica” staje się literaturą, która się nie narzuca, ale jest bardzo interesującą, świadczącą o talencie jej autorki, która, jak podkreśliłem na wstępie, ma jeszcze wiele przed sobą.” – Jiří Lojín, Vaše Literatura
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Publikacja poświęcona jest kwestii wpływu różnych aspektów środowiska rodzinnego na kształtowanie się postawy twórczej człowieka. Oryginalna refleksja nad tym zagadnieniem, oparta na wynikach badań własnych, została poprzedzona prezentacją dotychczasowego stanu wiedzy. W części poświęconej badaniom jakościowym wykorzystano autorską analizę horyzontalną, inspirowaną metodami stosowanymi w literaturoznawstwie. Na podstawie uzyskanych wyników, zinterpretowanych w świetle wybranych koncepcji psychologicznych, zaproponowano zintegrowany model zależności między poziomem kreatywności jednostki, cechami systemu rodzinnego, stylami wychowania a trzema typami osobowości twórczych (Bohater Rodzinny, Samotny Wędrowiec, Buntownik). Rekomenduję [niniejszą książkę] ze względu na wagę podjętego problemu, rozległość jego ujęcia, rzetelność, ale i nowatorstwo metodologiczne polegające na próbie rozszerzenia osiągniętych rezultatów badań wystandaryzowanymi kwestionariuszami za pomocą materiału empirycznego uzyskanego z zastosowania metod jakościowych, a także ze względu na stworzenie udanej typologii rodzinnego wsparcia kreatywności. (Z recenzji prof. ucz., dr hab. Grażyny Mendeckiej) Książka znajdzie z pewnością szerokie grono odbiorców zainteresowanych twórczością i jej rodzinnymi uwarunkowaniami oraz ogólniej kwestią systemów rodzinnych, uzdolnień, twórczości czy osiągnięć życiowych. Zainteresowani tą tematyką będą również badacze uprawiający pokrewne nauki społeczne, na przykład pedagogikę, socjologię. (Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Olesia) ********* The Family Determinants of Creativity The publication explores the influence of various family background aspects on the formation of the human creative attitude. The original reflection on the issue, based on the authors’ research, is preceded by the presentation of the current state of knowledge. The part of the book devoted to quality research uses the authors’ horizontal analysis modelled on methods employed in literary criticism. On the basis of the obtained results, interpreted in the light of selected psychological concepts, the authors propose an integrated model of interdependencies between the level of individual creativity, characteristics of the family system, parenting styles and the three types of creative identities (a family hero, a lone wanderer, a rebel). ********* Dr hab. Marcin Klik (ORCID 0000-0002-7323-2246) – doktor nauk humanistycznych, absolwent filologii romańskiej i psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, pracownik Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autor prac poświęconych teorii literatury, a także publikacji na temat literatury współczesnej, w których łączy analizę tematyczną z refleksją psychologiczną. Dr hab. Anna Cierpka (ORCID 0000-0003-2846-3413) – doktor nauk humanistycznych, pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka artykułów poświęconych psychologii rozwojowej, współredaktorka książek o tematyce narracyjnej. W pracy naukowej interesuje się rodziną jako środowiskiem rozwoju i wychowania oraz narracyjnym konstruowaniem świata.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
[Czuję] wyjątkowo przykry stan, tę okropną nie do opisania mękę, zwaną tremą. Odbiera ona nie tylko odwagę, ale i pozbawia sił – istna męczarnia. Ignacy Jan Paderewski Praca zawodowego muzyka jest jednym z najbardziej złożonych rodzajów działalności. Podstawą sukcesu są tu wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające dużego wysiłku fizycznego i psychicznego. Można powiedzieć, że występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym za każdym razem ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego, co stwarza dobre warunki do dalszego twórczego rozwoju. Dlatego już sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i radykalnego spadku jakości wykonania. Zjawisko tremy z pewnością znane jest każdej osobie występującej publicznie, doświadczamy tego uczucia w najważniejszych dla nas momentach życiowych. Dla większości zawodów problem tremy nie jest tak istotny ze względu na to, że występy publiczne są w nich zjawiskiem okazjonalnym. Natomiast w zawodach artystycznych, wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. Julia Kaleńska-Rodzaj, doktor psychologii, psycholog-praktyk i zawodowy muzyk, poszukuje naukowych odpowiedzi na pytania: Czym jest trema? Czy jest wyłącznie zjawiskiem negatywnym, przeszkodą, którą należałoby usunąć z drogi, by występ był udany? Autorka eksploruje możliwości interpretacji tremy jako stanu podwyższonego pobudzenia, jako lęku społecznego oraz jako emocji złożonej. Dzieli się własnymi doświadczeniami wyniesionymi z pracy psychologicznej z muzykami: dwa ostatnie rozdziały książki mają praktyczny charakter − poświęcone są radzeniu sobie z tremą oraz optymalnemu przygotowaniu się wykonawcy do występu publicznego. Choć książka napisana jest głównie z myślą o muzykach – wykonawcach i pedagogach, to zaprezentowane w niej techniki mogą pomóc każdemu z nas w regulacji emocji podczas ważnych wydarzeń życiowych. Mamy do czynienia z książką na wskroś nowoczesną, która dostarcza gotowych narzędzi do zrozumienia zjawiska tremy jako fenomenu umysłowego. Z recenzji dr. hab. Kamila Imbira, prof. UW Autorka wykazała się erudycją i w ciekawy sposób oraz dobrym językiem pomaga zrozumieć czytelnikowi psychologiczne mechanizmy tremy muzyków. Z recenzji dr hab. Agaty Błachnio, prof. KUL
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Agonia / Paweł Kapusta. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2018. - 300, [1] strona ; 21 cm.
Na okładce podtytuł: lekarze i pacjenci w stanie krytycznym.
Ratownicy medyczni, lekarze, rezydenci , pielęgniarki, funkcjonariusze służby więziennej, wreszcie - pacjenci. Opowiadają o rzeczywistości rodem z filmu akcji, w którym grają bagatelizowane role drugoplanowe. Na pierwszym planie zawsze jest system. Oni z kolei, oprócz wkładania nadludzkiego wysiłku w ratowaniu ludzkiego życia, próbują na co dzień naprawiać systemowe niedoróbki. Za wszelką cenę, czasem wbrew procedurom walcząc, by zminimalizować straty. Również straty w ludziach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 614.25 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 614.25 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 614.25 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia. Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: • Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. • Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. • Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Audiobook
W koszyku
Agonia : lekarze i pacjenci w stanie krytycznym / Paweł Kapusta. - Warszawa : Wielka Litera, 2018 ; 2018 (Larix). - 15 odcinków (długość odcinka : rozdział) ; 169 MB.
Nr książki wg "Larix" : 21934.
Książka nagrana w specjalistycznym kodowanym formacie mp3 obsługiwanym przez urządzenie do odtwarzania książek mówionych "Czytak".
Opis z http://telenpn.home.pl/katalog_larix/index.php.
Książka przeznaczona tylko dla osob niewidomych i niedowidzących dysponujacych Czytakiem.
Ratownicy medyczni, lekarze, lekarze rezydenci, pielęgniarki, transplantolodzy, funkcjonariusze służby więziennej, wreszcie pacjenci. Opowiadają o rzeczywistości rodem z filmu akcji, w którym grają bagatelizowane role drugoplanowe. Na pierwszym planie zawsze jest jednak system. Oni z kolei, oprócz wkładania nadludzkiego wysiłku w ratowanie ludzkiego życia, próbują na co dzień ratować systemowe niedoróbki. Za wszelką cenę, czasem wbrew procedurom walczą, by zminimalizować straty. Również w ludziach. Paweł Kapusta śledzi ciąg skandalicznych absurdów i procedur utrudniających życie zarówno pacjentom, jak i lekarzom. Absurdów stanowiących często bezpośrednie zagrożenie dla ludzkiego życia, wycenianego przez urzędników niżej niż dzień pracy na kasie w supermarkecie. Lekarze chronicznie zmęczeni, lawirujący między rzucanymi przez system kłodami popadają we frustrację. Albo po prostu wyjeżdżają na Zachód. Bliskie spotkania z codziennością personelu medycznego w reportażach Kapusty tworzą przejmujący obraz polskiej rzeczywistości szpitalno-ratunkowej. I bezlitośnie wskazują systemowe czarne dziury, za które płaci się zdrowiem, a czasem życiem.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej