Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(492)
Katalog zbiorów
(57)
Forma i typ
E-booki
(348)
Audiobooki
(158)
Książki
(43)
Poradniki i przewodniki
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Proza
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(14)
Czytelnia Naukowa
(3)
Filia nr 1
(3)
Filia nr 2
(9)
Filia nr 8
(2)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 12
(15)
Filia nr 13
(1)
Filia nr 14
(2)
Filia nr 17
(7)
Autor
Fihel Marta
(54)
Komerski Grzegorz
(52)
Tracy Brian
(40)
Jemielniak Dariusz
(38)
Blanchard Ken
(21)
Jażyński Marcin
(12)
Drummer Agnieszka
(9)
Maxwell John C
(9)
Lencioni Patrick
(8)
Polak Maciej
(8)
Gordon Jon (1971- )
(7)
Montgomery Lucy Maud
(7)
Witkowska Magda
(7)
Austen Jane
(6)
Cain Susan
(6)
Michalak Robert (1968- )
(6)
Tracy Brian (1944- )
(6)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(5)
Budzyński Wojciech
(5)
Heath Chip
(5)
Kozak Robert
(5)
Sarnacka-Smith Anna
(5)
Święcki Adam
(5)
Dawson Roger
(4)
Dondziłło Grzegorz
(4)
Ferriss Timothy
(4)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(4)
Lipa Michał
(4)
McKeown Greg
(4)
Orwell George
(4)
Owsiak Anna
(4)
Roman Paul
(4)
Scott Kim
(4)
Szpringer Włodzimierz
(4)
Bakalarz Dariusz
(3)
Białopiotrowicz Grażyna
(3)
Bogucka-Steczek Masza
(3)
Brené Brown
(3)
Brian Tracy
(3)
Brown Brene
(3)
Doyle Arthur Conan
(3)
Fitzgerald Francis Scott
(3)
Heath Dan
(3)
Johnson Spencer
(3)
Kawszyn Roman
(3)
Kieżun Witold
(3)
Kowalczyk Marcin
(3)
Kozyra Beata
(3)
Orloff Judith
(3)
Pawłowska-Szawara Ewelina
(3)
Rodzik-Sambierska Izabella
(3)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna
(3)
Sochal Agnieszka
(3)
Szaran Adam
(3)
Wikiera Artur
(3)
Zigarmi Drea
(3)
Zigarmi Patricia
(3)
Żak Rafał
(3)
Aaker Jennifer
(2)
Alcott Louisa May
(2)
Andersen Hans Christian
(2)
Andrzejewski Mariusz
(2)
Anita Cleare
(2)
Arden Ron
(2)
Bagdonas Naomi
(2)
Barker Eric
(2)
Barrie James Mattew
(2)
Bartczak Irena
(2)
Baum Lyman Frank
(2)
Blanchard Marjorie
(2)
Boehnke Richard
(2)
Burchard Brendon
(2)
Burnett Frances Hodgson
(2)
Burrows Hal
(2)
Carew Donald
(2)
Carroll Lewis
(2)
Catmull Ed
(2)
Chandler M. Tamra
(2)
Chimkowska Angelika
(2)
Cohen June
(2)
Conley Randy
(2)
Conrad Joseph
(2)
Dickens Charles
(2)
Doron Eyal
(2)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(2)
Dudek Agnieszka
(2)
Dumas John Lee
(2)
Edington D.W
(2)
Edwards Jim
(2)
Elżbieta Żurek
(2)
Galloway Scott
(2)
Gerber Michael E
(2)
Goggins Aidan
(2)
Gomes Jean
(2)
Gordon Jon
(2)
Grant Adam
(2)
Grazier Peter
(2)
Grealish Laura Dowling
(2)
Guerra Maya Arenas
(2)
Hawn Goldie
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(278)
2010 - 2019
(256)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(548)
Język
polski
(547)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Coachowie
(1)
Dzieci
(1)
Handlowcy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjatorzy biznesowi
(1)
Niewidomi
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura szwajcarska
(1)
Temat
Sukces
(15)
Samorealizacja
(13)
Zarządzanie
(10)
Motywacja
(8)
Psychologia
(6)
Osobowość
(5)
Rozwój osobowości
(4)
Kadry
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Marketing
(3)
Postawy
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Dziecko
(2)
Higiena psychiczna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Optymizm
(2)
Organizacja
(2)
Perswazja
(2)
Polityka
(2)
Praca
(2)
Przywództwo
(2)
Psychologia biznesu
(2)
Samopoznanie
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Stres
(2)
Szczęście
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aktorzy amerykańscy
(1)
Asertywność
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Blikle, Andrzej (1939- )
(1)
Brzoska, Rafał (1977- )
(1)
Chorzy krytycznie
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Cierpienie
(1)
Ciśnienie krwi wzmożone
(1)
Coaching
(1)
Cukiernictwo
(1)
Czekalski, Michał
(1)
Decyzje
(1)
Drucker, Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Dzieci
(1)
Efektywność prawa
(1)
Eris, Irena (1950- )
(1)
Film amerykański
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Higiena
(1)
InPost
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internet
(1)
Introwersja
(1)
Introwertycy
(1)
Kariera
(1)
Klimas, Joanna (1955- )
(1)
Kobieta
(1)
Koktajle
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kruk, Wojciech (1947- )
(1)
Kultura pracy
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Metabolizm
(1)
Mokate
(1)
Mokrysz, Teresa (1952- )
(1)
Nauczanie
(1)
Nordic walking
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odżywianie
(1)
Olek, Łukasz
(1)
Olszewska, Solange (1951- )
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Organizacje
(1)
Państwo
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podejmowanie decyzji organizacyjnych
(1)
Polański, Roman (1933- )
(1)
Postawa wobec śmierci
(1)
Prakseologia
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Produktywność pracy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemysł kosmetyczny
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1501-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(36)
Wydawnictwa popularne
(5)
Audiobooki
(3)
Poradniki
(2)
Biografia
(1)
Książka kucharska
(1)
Literatura angielska
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa dla niewidomych
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
549 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Sprzedawca ALFA / Artur Wikiera. - [miejsce nieznane] : MT Biznes : Legimi, 2016.
Forma i typ
ISBN:

Książka przedstawia techniki sprzedaży sprawdzone i stosowane z sukcesem przez najlepszych sprzedawców. Autor jest jednym z najlepszych trenerów sprzedaży w Polsce. Pierwsza książka Artura Wikiery zatytułowana ALFAbet motywacji szybko osiągnęła status bestsellera. Sprzedawca ALFA rozwija wątki z tej pierwszej książki dotyczące sprzedaży, uzupełniając je opisem skutecznych i sprawdzonych metod zwiększania efektywności sprzedaży. W szczególności książka przedstawia zarówno klasyczne podejście do budowania relacji i skutecznego komunikowania się, jak i najnowsze techniki i narzędzia z zakresu wywierania wpływu, perswazji oraz NLP. Autor zaprosił do współpracy grono najlepszych sprzedawców w Polsce z różnych dziedzin, którzy wspólnie pokazują, że na szczyt nie prowadzi żadna droga na skróty, za to są metody, które można opanować i wykorzystać, aby droga do sukcesu w sprzedaży była krótsza.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Time for change / Artur Wikiera. - [miejsce nieznane] : MT Biznes : Legimi, 2021.
Forma i typ
ISBN:

Marzenie jest tym, co pozwala ci śnić, a cel jest czymś, co pozwoli Ci żyć.
TIME For CHANGE to połączenie NOWEJ psychologii motywacji z technikami i narzędziami perswazyjnymi. A wszystko po to, aby zainspirować Cię do zmian, abyś ruszył krok naprzód, żebyś mierzył dalej i wyżej. Żebyś odkrył, że to właśnie teraz jest szansa na Twoją ZMIANĘ! Artur Wikiera dopinguje do systematycznej i zdyscyplinowanej codziennej pracy nad sobą, ciągłego rozwoju, przekraczania granic własnych możliwości. Uczy spojrzenia na siebie z dystansem, ale też lekką krytyką. Wszystko to w myśl zasady: że jeśli sam będziesz zmotywowany i coraz lepszy, to i inni w Twoim otoczeniu będą się zmieniać na lepsze.
TIME For CHANGE poprowadzi Cię przez pewną drogą do znalezienia odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytanie - DLACZEGO? Jak zbudować i jak znaleźć swoje własne DLACZEGO. Twoje własne i prawdziwe DLACZEGO zbuduje POWÓD, a powód da Ci motywację do działania. TIME for CHANGE to czas na zmiany i nowe możliwości.
***
Artur Wikiera to dziś TOP czołówka trenerów rozwoju w Polsce. Specjalizuje się w szkoleniach sprzedażowych,
z wystąpień publicznych oraz motywacyjnych. Szkoli w Polsce i za granicą. Coraz częściej jednak jest zapraszany
i występuje jako Mówca motywacyjny. Pracuje dla takich firm jak: GRUPA AZOTY, STEFCZYK FINANSE, AXA, AEGON, SKOK, TOYOTA, LEXUS, DOVISTA, PEKLIMAR, BU-DLEX, ATLANTIS DEWELOPER, SGP, BZ WBK i wiele innych. Jest zapraszany jako ekspert od sprzedaży, komunikacji, motywowania, wystąpień publicznych i budowania relacji do TVN24 Biznes i Świat.
Pierwsze dwie książki: ALFAbet motywacji oraz SPRZEDAWCA ALFA błyskawicznie osiągnęły status bestsellerów. Poprowadził już ponad TYSIĄC szkoleń, warsztatów, wystąpień i coachingów. Sam też był uczestnikiem ponad setki certyfikowanych szkoleń i cały czas w nich uczestniczy. Zawsze na pierwszym miejscu stawia rodzinę, ale zaraz potem swoją pracę, którą kocha i której się poświęca bez reszty.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Język angielski - Poziom B2

Lubisz czytać dobre powieści, a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski?

Mamy dla Ciebie idealne połączenie!

Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego.

Dorian Gray, młodzieniec o hipnotyzującej urodzie, pozuje do portretu malarzowi Bazylemu Hallwardowi. To wydarzenie rozpoczyna historię, która pozwala wniknąć w świat grupy młodych wielbicieli sztuki i wyznawców hedonizmu.

Czy w drodze do absolutnego piękna można bezkarnie porzucić normy moralne i osiągnąć wieczne szczęście?

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Język angielski

Poziom B2

Lubisz dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski?

Mamy dla Ciebie idealne połączenie!

Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego.

Dorian Gray, młodzieniec o hipnotyzującej urodzie, pozuje do portretu malarzowi Bazylemu Hallwardowi. To wydarzenie rozpoczyna historię, która pozwala wniknąć w świat grupy młodych wielbicieli sztuki i wyznawców hedonizmu.

Czy w drodze do absolutnego piękna można bezkarnie porzucić kategorie moralne i dotrzeć do wiecznego szczęścia?

Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

Dokonaj prawdziwej przemiany w twoim przywództwie!

Świadomy lider to źródło inspiracji dla przyszłych liderów oraz doświadczonych menedżerów, którzy chcą się rozwijać, szukają inspiracji do skuteczniejszego zarządzania albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy. To książka, którą warto uważnie przeczytać, wyciągnąć właściwe wnioski na przyszłość, a potem mieć w zasięgu ręki, aby przypominać sobie, gdzie jest północ na kompasie świadomego lidera.

Skorzystaj z doświadczenia Witolda Kowalskiego, jeśli czujesz w sobie potencjał lidera, ale nie wiesz, jak go uwolnić, jeśli chcesz przyśpieszyć rozwój swojej kariery zawodowej i brakuje ci dobrych wzorców.

Potrzebę przełomowych zmian odczuwasz najczęściej dopiero wtedy, gdy w twoim życiu pojawia się naprawdę duży problem. Przychodzi nagłe pogorszenie stanu zdrowia, dobrostanu psychicznego, sytuacji rodzinnej czy wyników twoich, zespołu lub firmy. Powiedzenie „lepiej zapobiegać niż leczyć” ma swoje przełożenie na realia biznesowe. Dopóki symptomy problemów w przywództwie wydają się mało znaczące, lekceważysz je i ich konsekwencje dla ciebie oraz otoczenia. Równocześnie zmienność warunków prowadzenia biznesu wymaga od ciebie wprowadzania radykalnych zmian. Nie czekaj aż sytuacja wymusi je na tobie w najmniej spodziewanym momencie, a ty stracisz zdrowie, rodzinę lub pozycję w pracy. Może już najwyższy czas, aby mocniej chwycić ster kontroli nad sobą i twoim biznesem?

Bez względu na to, na jakim etapie życia zawodowego jesteś, ta książka:

̶ pobudzi twoją autorefleksję, która warunkuje radykalną zmianę w przywództwie,

̶ pomoże ci dokonywać lepszych wyborów w pracy i w życiu, co poprawi zarówno twoje wyniki biznesowe, jak i ogólny dobrostan,

̶ da ci sprawdzone wskazówki i narzędzia do skutecznego zarządzania sobą, zespołem i firmą,

̶ radykalnie podniesie twoją pewność siebie w działaniu.

„To książka od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców. To prezent. Nie podręcznik. Nie daje gotowych rozwiązań, bo ich nie ma. Uczy analizy i podpowiada opcje do wyboru”.

̶ Brunon Bartkiewicz, CEO ING Bank Śląski

Efektywne zarządzanie i budujące morale zespołów przywództwo, jak nigdy dotąd wymagają integracji biznesowej, przytomności i osobistej autentyczności lidera. Ale żeby „być sobą” w tej roli, trzeba „być kimś”. Wewnętrznie spójnym, uczciwym i samoświadomym. Autor wciągająco opisuje, jak do tego dochodził, łącząc wrażliwość i skuteczność, wiarę i realizm, elastyczność i stałość. Rzetelna refleksja nad zarządzaniem i odważna autorefleksja nad własnym doświadczeniem autora pomogą czytelnikowi, niezależnie, czy właśnie zaczyna, czy może utknął gdzieś w drodze, zrewidować kierunek i styl działania, odnowić energię i mocniej wesprzeć ludzi w ich rozwoju. Tę książkę warto będzie najpierw przeczytać, a potem mieć ją w zasięgu ręki, aby wracać po inspiracje, źródło autorefleksji i konkretne rozwiązania. Życzę państwu owocnej lektury.

̶ Jacek Santorski, Akademia Psychologii Przywództwa

Jak w naszych czasach należy patrzeć na przywództwo i co to dla liderów oznacza? Jak w firmie zorganizować środowisko, w którym odpowiednie postawy są wyzwalane z właściwych powodów? W książce Świadomy lider jej autor pokazuje na realnych przykładach, jak wielką odpowiedzialność mają liderzy, jakie oczekiwania są przed nimi stawiane i jak mogą je spełniać. Pisze w prosty, atrakcyjny i charakterystyczny dla niego sposób. Pobudza do refleksji, pokazując równocześnie drogę prowadzącą do stworzenia efektywnego, nowoczesnego i odpowiedzialnego przywództwa.

̶ Ewa Delaunay, COO Lilou, eksdyrektor operacyjna Smyk Group

Witold Kowalski – mentor, konsultant, trener i CEO z trzydziestopięcioletnim doświadczeniem biznesowym. Wprowadził do Polski i zarządzał przez trzynaście lat Nike Poland, filą światowego lidera rynku sportowego. Założyciel polskiego oddziału i przez siedem lat dyrektor generalny Telepizza Poland, znanej hiszpańskiej sieci dostawy pizzy. Mentor w projektach innowacyjnych Komisji Europejskiej, Akademii Menadżera Innowacji PARP oraz Fundacji Liderek Biznesu. Holistyczny konsultant, który przez jedenaście lat prowadzenia własnej firmy WK Profit Consulting pomógł ponad dziewięćdziesięciu przedsiębiorstwom z kilkunastu sektorów i wielu krajów przyśpieszyć rozwój, wyjść z kłopotów oraz dostosować się do zmiennej sytuacji rynkowej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

Monografia ma formę studium empirycznego z zakresu zachowań organizacyjnych i jest poświęcona problematyce związanej z predyspozycjami do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Chociaż w literaturze dotyczącej zarządzania jasno są określone warunki, kiedy wysoka rutynizacja pracy jest potrzebna, a kiedy wręcz szkodliwa, to problem różnych indywidualnych predyspozycji pracowników do takiej pracy jest często pomijany. Książka autorstwa dr. Wojciecha Karczewskiego zagospodarowuje tę lukę.

Autor dokonał przeglądu literatury i wyników dotychczasowych badań z zakresu rutynizacji zarówno na poziomie organizacji, jak i na poziomie indywidualnym. Następnie, bazując na dotychczasowym dorobku naukowym oraz własnych badaniach, przedstawił model pomiaru predyspozycji pracowników do wykonywania takiej pracy. Model ten pozwala określić, którzy pracownicy mogą wykonywać pracę wysoko zrutynizowaną bez uszczerbku dla swojego zdrowia, a którzy nie. Wskazuje też na pułapki pomiaru tych predyspozycji. Wysokość zarobków i dopasowanie kompetencji do stanowiska pracy to najczęstsze kryteria, jakimi kierują się ludzie przy wyborze pracy. Niestety skuszeni wysokimi zarobkami pracownicy często podejmują pracę niezgodną ze swoimi predyspozycjami, ponosząc ogromne koszty psychologiczne, co z kolei skutkuje niekorzystną dla pracodawcy fluktuacją kadr. Praca zrutynizowana ma potencjał do tego, aby w przyszłości zostać w pełni zautomatyzowana. Propagatorzy czwartej rewolucji przemysłowej przekonują, że wkrótce sztuczna inteligencja wyręczy ludzi w takiej pracy. Jak dotąd dużą część schematycznej pracy wykonują jednak ludzie – i o nich traktuje ta publikacja.

Monografia stanowi interesujące i użyteczne studium zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zarządzania.

Rozprawa ma charakter unikatowy i pionierski. W literaturze brak jest prac z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi poświęconych badaniom procesów decyzyjnych, które analizują i oceniającą predyspozycje pracowników do wykonywania prac wysoko zrutynizowanych. To jedna z nielicznych publikacji zawierających wszechstronny przegląd wyników badań widzianych holistycznie z perspektywy naukowców, menedżerów i praktyków.

Problem podjęty w rozprawie jest niezwykle aktualny i stanowi istotne wyzwanie. Autor poddał krytycznej ocenie zarówno rutynizację wprowadzaną przez organizacje, jak i predyspozycje do wykonywania pracy wysoko zrutynizowanej. Zastosowanie metod oraz analiz statystyczno-matematycznych w określeniu głównych determinantów predyspozycji do wykonywania takiej pracy stanowi istotny wkład w rozwiązanie tego ważkiego problemu zarówno w aspekcie naukowo-badawczym, jak i utylitarnym.

- z recenzji dr. hab. inż. Wiktora Adamusa, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego

We współczesnych organizacjach widoczne są procesy rutynizacji pracy i coraz częściej nie ograniczają się one tylko do automatyzowania tradycyjnych procesów produkcyjnych przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii. Dotyczą też usług, obsługi klientów czy zarządzania projektami. Co warto podkreślić, pojawiają się również w obszarach wcześniej zupełnie niekojarzonych z rutyną, np. procedurach medycznych realizowanych w szpitalach. Do rutynowych zadań zamiast ludzi wykorzystywane są także roboty czy boty. Rosnąca cyfrowa rutynizacja pracy, podobnie jak wprowadzenie przeszło sto lat temu taśmy produkcyjnej, wiąże się z określonymi konsekwencjami zarówno dla pracujących, jak i pracodawców. Wymusza wprowadzenie rozwiązań ograniczających negatywne skutki takiego sposobu wykonywania pracy. Dlatego też problematyka badawcza podjęta w rozprawie jest istotna i aktualna w kontekście wyzwań dla zarządzania zasobami ludzkimi.

Odpowiednie przedstawienie problemu badawczego i zaproponowanie sposobu jego rozwiązania było zadaniem ambitnym, wymagającym podejścia interdyscyplinarnego.

- z recenzji dr hab. Małgorzaty Striker, prof. Uniwersytetu Łódzkiego

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

LEAN / KAIZEN

Office Samurai to książka napisana przez praktyków wdrażających Lean w środowisku biurowym dla praktyków chcących:

• zacząć usprawniać procesy biurowe wykonywane codziennie w pracy,

• doskonalić się w obszarze wdrażania Lean,

• uporządkować swoją wiedzę.

Zapraszamy cię do wejścia na ścieżkę samodzielnego wdrożenia Lean.

Podpowiemy ci, w jaki sposób możesz zacząć, wskażemy praktyczne narzędzia i gotowe materiały, które będziesz mógł wykorzystać przy obserwacji, analizie czy wreszcie usprawnianiu procesów. Przygotujemy cię do samodzielnego przeprowadzenia twojego pierwszego warsztatu Kaizen.

Fascynująca przygoda ciągłego usprawniania stoi przed tobą otworem. Chodźmy razem i zmieńmy twoją firmę (albo chociaż jej mały kawałek)!

***

Andrzej Kinastowski - od dziesięciu lat pomaga firmom SSC i BPO usprawniać dostarczane procesy przez wdrażanie Continuous Improvement, Process Excellence, pracę nad strategią i kadrą zarządczą. Praktyk wdrażania Lean w procesach usługowych za pomocą projektów w formacie Lean Workout. Fan koncepcji Kaizen. Uważa, że najlepsze procesy i projekty opierają się na zaangażowaniu liderów i odpowiedzialności pracowników. Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, doświadczony trener Lean i Six Sigma. Wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prezes i członek założyciel stowarzyszenia Service Process Improvement Network. Świetnie sprawdza się podczas występów na konferencjach.

Prywatnie mąż, ojciec, fotograf i początkujący budowniczy minirobotów.

Michał Wolak - prowadzi projekty doradczo-wdrożeniowe i szkoli z zakresu Lean Management zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych (SSC i BPO). Ma wieloletnie doświadczenie trenerskie, coachingowe oraz doradcze. Z pasją przekazuje swoją wiedzę i umiejętności, prowadząc szkolenia z takich zagadnień, jak Lean Management, techniki Kaizen, umiejętności przywódcze, efektywna komunikacja. Jako prezes zarządu odpowiada za rozwój strategiczny firmy Lean Action Sp. z o.o., która od 2004 roku podnosi efektywność polskich przedsiębiorstw. Przeprowadził liczne projekty, osiągając dzięki nim wymierne efekty.

Od młodości interesuje się Dalekim Wschodem – Chinami i Japonią. W wolnym czasie chodzi po górach, jeździ na nartach i tańczy tańce latynoamerykańskie. Jest też pasjonatem żeglarstwa.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Monografia jest poświęcona mechanizmowi funkcjonowania semestru europejskiego, który w założeniu miał stanowić sposób synchronizacji polityk krajowych państw członkowskich Unii Europejskiej. Wprowadzenie semestru europejskiego w listopadzie 2011 r. służyło usprawnieniu systemu monitorowania i zarządzania kryzysowego na poziomie Unii Europejskiej, zwłaszcza w kontekście pokryzysowym.

Książka opisuje semestr europejski jako narzędzie realizacji polityki społecznej Unii Europejskiej, sposób opracowywania rekomendacji dla krajów członkowskich, metody wdrażania rekomendacji oraz sposób pomiaru tego procesu. Autorzy przeprowadzają wieloaspektową ocenę semestru europejskiego w naszym kraju z perspektywy Komisji Europejskiej i Polski. Podjęli też próbę określenia perspektyw rozwojowych tego mechanizmu, a także jego zmian będących odpowiedzią na nowe wyzwania, w szczególności związane z oddziaływaniem pandemii na obszary społeczne. Podjęta przez nich problematyka jest złożona i istotna zarówno z punktu widzenia teorii ekonomii, jak i praktyki społeczno-gospodarczej.

Na polskim rynku wydawniczym brakowało dotychczas kompleksowego opracowania dotyczącego semestru europejskiego, monografia autorstwa Gabrieli Wronowskiej, Janusza Rośka i Agnieszki Witoń stanowi próbę wypełnienia tej luki.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

Wyobraź sobie małe, nierentowne stoisko rybne.
Czy potrafiłbyś zmienić taką firmę w modelową organizację, która stanie się wzorem dla korporacji z całego świata?
Czy zdołałbyś przyciągnąć do zwykłego stoiska rybnego tłumy dziennikarzy, nie wydając ani grosza na reklamę?
Czy napisałbyś o stoisku rybnym książkę, która zostałaby przetłumaczona na 34 języki?
Czy potrafiłbyś zachęcić liderów takich firm jak Panasonic, Ford czy Marriott, by przyjeżdżali na twoje stoisko i układali na nim ryby po to, by poznać niezwykłą, stworzoną przez ciebie kulturę organizacyjną?

Potrafił to zrobić John Yokoyama, właściciel stoiska rybnego Pike Place Fish w Seattle, i każdy inny człowiek dzięki tej książce będzie wiedział, jak to zrobić.

Jak uskrzydlić swoją firmę?

John Yokoyama opowiada prostą historię o tym, jak zmienił małą, nierentowną firmę Pike Place Fish w modelową organizację, na której wzorują się wielkie międzynarodowe korporacje, takie jak Shell Oil Company. Historię o tym, jak uskrzydlić pracowników i nadać ich czynom głębszy sens. Jak odmienić nieprzyjazne środowisko pracy i stworzyć inspirującą, jedyną w swoim rodzaju kulturę organizacyjną.

Wszystko zaczęło się od sformułowania wizji – Yokoyama i jego pracownicy postanowili przekształcić zwykłe stoisko rybne w firmę światowej sławy i wszelkimi dostępnymi sposobami ulepszać życie jej klientów, dostawców oraz wszystkich, którzy nawiązują z nią kontakt.

Strategie i zasady, które przyniosły Yokoyamie spektakularny sukces, mogą być stosowane przez przedsiębiorców, menedżerów i sprzedawców wszędzie tam, gdzie potrzebne są: lepsza obsługa klienta, wyższa motywacja pracowników i bardziej przyjazne środowisko pracy. Skoro Pike Place Fish, firma w mało atrakcyjnej branży, gdzie potrzebna jest ciężka praca fizyczna, osiągnęła tak wiele, to wyobraź sobie, co możesz osiągnąć ty w swojej organizacji.

***

Menedżerowie i przedsiębiorcy często próbują zmieniać zachowania podwładnych. John Yokoyama zaczął od przeciwnej strony. Postanowił, kim chce być, i stworzył potężną wizję. Zamiast wymagać rezultatów, zainspirował pracowników. Jego firma, Pike Place Fish, stała się wzorcową organizacją, opisywaną w podręcznikach dla menedżerów na całym świecie. John Yokoyama jest wielkim liderem i ma nam wszystkim do przekazania coś ważnego. Ta książka to rewolucja w zarządzaniu kadrami.
John Christensen, dyrektor zarządzający ChartHouse Learning, współautor serii FISH!

Yokoyama i Michelli wyjaśniają, jak znaleźć głębszy sens w pracy i w życiu prywatnym. Zdaj się na ich doświadczenie. Dowiedz się, jak motywować ludzi i czym zachwycać klientów.
Ken Blanchard, współautor bestsellerów z serii Jednominutowy Menedżer

***

John Yokoyama jest właścicielem światowej sławy stoiska rybnego Pike Place Fish. Jest zapalonym wędkarzem: już jako dziecko łowił z ojcem ryby na wodach Puget Sound. Doświadczenie w handlu zdobył, pracując na straganie ojca na rynku Pike Place w Seattle. W wieku 25 lat przejął stoisko rybne, znane dziś na całym świecie jako World Famous Pike Place Fish.

Dr Joseph Michelli jest psychologiem, konsultantem do spraw organizacji miejsca pracy, gospodarzem popularnego programu radiowego, zawodowym mówcą i autorem książki Humor, Play and Laughter. Doradza firmom z całego świata, jak tworzyć inspirujące i przyjazne kultury organizacyjne.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

Opis wybranych metod i technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy prezentują je pod kątem skuteczności i efektywności oddziaływania. Koncentrują się na tych instrumentach, które mają korzystny wpływ na wyniki uzyskiwane przez firmę oraz podnoszą sprawność działania menedżera. Omawiają zasady i procedury organizowania przedsiębiorstwa, wykorzystywania: technik nakazowych; delegowania uprawnień; zarządzania przez cele i przez wyjątki; zarządzania strategicznego; sterowania czasem, zmianą, konfliktami i stresem; zarządzania procesami informacyjnymi i komunikacją między ludźmi, reagowania w sytuacjach kryzysowych itp. Podają wiele przykładów, głównie z polskiej praktyki gospodarczej, ukazujących sposób zastosowania danej techniki w rzeczywistych warunkach firmy.

Jan D. Antoszkiewicz – prof. zw. dr hab., dziekan Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania (Clark University). Współzałożyciel i członek Rady Programowej Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Prezes firmy Leo May Consulting. Doradca prezesów Wytwórni Papierów Wartościowych, Banku PKO S.A., T.P. S.A., Petrochemii, Huty Częstochowa oraz mniejszych firm i banków. Autor wielu ekspertyz, analiz, projektów restrukturyzacji przedsiębiorstw i kształcenia kadr oraz kilkudziesięciu książek z dziedziny zarządzania.

Zbigniew Pawlak – doktor nauk ekonomicznych, pracownik SGH oraz Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania. Autor i współautor ponad 150 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się doradztwem z zakresu zarządzania dla przedsiębiorstw. Prezes zarządu firmy konsultingowej Management Consulting Centre PARTNER. Doradzał zarządom wielu przedsiębiorstw i grup kapitałowych. Autor i współautor kilkuset opracowań: ekspertyz, opinii, projektów inwestycyjnych, strategii rozwojowych i wycen przedsiębiorstw.

Coraz większa profesjonalizacja zarządzania wyraża się w dobrej znajomości metod i technik menedżerskich. Posiadanie tej kompetencji legitymizuje menedżera w środowisku, podnosi jego prestiż społeczny, dowartościowuje, ale przede wszystkim zwiększa skuteczność i efektywność kierowania zespołami ludzi oraz zarządzania jednostkami organizacyjnymi. Przedstawione w książce techniki wpisują się w nowe orientacje i koncepcje zarządzania, takie jak: zarządzanie zmianami, zarządzanie procesowe, zarządzanie wiedzą w organizacji. Przystępny, komunikatywny sposób prezentacji treści, a także praktyczne porady Autorów, jako uznanych konsultantów, mają dla Czytelników nieocenioną wartość.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
ISBN:

CODZIENNE PRAKTYKI SPRZYJAJĄCE REALIZACJI CELÓW

Legendarny mówca i autor Zig Ziglar uświadamia nam, że nie sposób zrealizować celu, którego się nie ma. Każdy może być lepszy, każdy może mieć i robić więcej. ALE… „Nie da się tego zrobić, błądząc we mgle niezdecydowania. Trzeba dążyć do konkretnego celu”.

Po fascynującej analizie 4 powodów, które powstrzymują ludzi przed wyznaczaniem sobie celów, Zig prowadzi nas drogą 9 kroków wiodących do sprecyzowania życiowych dążeń i składa nam obietnicę, że „dobrze wyznaczony cel to połowa sukcesu”.

Wtedy można od razu przejść do DZIAŁANIA! Ziglar proponuje formułę obejmującą 13 przełomowych praktyk, które każdego dnia będą cię przybliżać do realizacji twoich zamierzeń.

„Kiedy przyswoisz sobie te koncepcje i zastosujesz się do zaleceń, osiągniesz swoje cele”.

Jeśli styl Ziga nie jest ci obcy, wiesz, że możesz spodziewać się mnóstwa życiowych historii i zwięzłych złotych myśli, nie wspominając o tonach bezcennej motywacji. Może cię natomiast zaskoczyć i jednocześnie zachwycić poziom praktyczności oferowanych tu rozwiązań. Zig sprowadza procesy wyznaczania i realizacji celów do codziennych, sukcesywnie wykonywanych czynności. Bez względu na to, czy spotykasz się z Zigiem po raz pierwszy, czy śledzisz jego działalność od lat, ta książka będzie objawieniem, które zmieni twoje życie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
ISBN:

Zbiór zredagowanych wpisów z najbardziej poczytnego bloga we wszechświecie. To idealny rozwiązanie dla milionów czytelników, którzy uwielbiają wszystko, co związane z freakonomią. Ta książka – zaskakująca, elokwentna i dowcipna – to kolejny dowód geniuszu autorów. To ten sam geniusz, za sprawą którego odnieśli oni międzynarodowy sukces: 7 milionów sprzedanych egzemplarzy książki w 40 językach. Po publikacji Freakonomii jej autorzy założyli blog, który prowadzą do dziś. Piszą tam w mniej oficjalnym i bardziej osobistym stylu, a ich przemyślenia są czasem jeszcze bardziej szalone niż te zawarte w książce.
W niniejszym tekście odpowiadają na szereg dość niecodziennych pytań: Dlaczego obsługa pokładowa samolotu nie dostaje napiwków?
Jaką metodę ataku byś wybrał, gdybyś był terrorystą?
Dlaczego w KFC co chwila brakuje smażonego kurczaka?
Przez ostatnich dziesięć lat Steven D. Levitt i Stephen J. Dubner opublikowali na Freakonomics.com ponad 8 tysięcy wpisów. Sami otwarcie przyznają, że wiele z nich jest do niczego. Postanowili je wszystkie przejrzeć i wybrali te najlepsze z najlepszych. Dzięki temu dowiesz się, na jakie tematy ludzie kłamią, dlaczego warto rozważyć wprowadzenie podatku od seksu oraz… tak, tak… kiedy warto obrabować bank (odpowiedź: nigdy, zwrot z inwestycji jest strasznie marny). Levitt i Dubner piszą tu również sporo o własnych zainteresowaniach i pasjach, od hazardu, przez golfa i tryktraka, aż po wycofanie z obiegu jednocentówek.
Steven D. Levitt, profesor ekonomii na University of Chicago, został uhonorowany medalem John Bates Clark, wyróżnieniem przyznawanym najbardziej wpływowym amerykańskim ekonomistom przed czterdziestką. Jest również założycielem organizacji The Greatest Good, która stosuje koncepcje rodem z freakonomii w przedsięwzięciach biznesowych i filantropijnych.
Stephen J. Dubner jest wielokrotnie nagradzanym pisarzem, dziennikarzem oraz osobistością radiową i telewizyjną. Zrezygnował z pierwotnej ścieżki kariery – niedoszłej gwiazdy rocka – by pisać książki. Od tamtej pory uczył angielskiego na Columbii, pracował dla „New York Timesa”, a także opublikował trzy książki niezwiązane tematycznie z freakonomią.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
ISBN:

Programowanie neurolingwistyczne (NLP) najczęściej opisywane jest z punktu widzenia jednej z dwóch skrajnie różnych postaw wobec tej techniki:

1. To rewolucyjne podejście do rozwoju osobistego i życia, które w prosty sposób pozwala realizować praktycznie każde cele, niezależnie z jakich obszarów one będą.

2. To nieweryfikowalna, pseudonaukowa opowieść, która ma więcej wspólnego z różdżkarstwem niż z psychologią.

Rafał Żak stara się znaleźć odpowiedź, które z tych zdań jest bliżej prawdy. Robi to w niezwykle interesującej formie. Książkę Nie myśl, że NLP zniknie można czytać na dwa sposoby.

Pierwszy polega na przeczytaniu pierwszych 30 stron. Dostajemy tam opowieść o NLP, na jaką najłatwiej natrafić. Jest bezpiecznie, sielankowo i miło. Jest o efektywności narzędzi, rewolucyjności podejścia do człowieka i jego rozwoju.

Drugi sposób czytania polega na kierowaniu się wskazówkami na dole stron, które pojawiają się po każdym rozdziale. Wędrówka tą ścieżką jest bardziej wymagająca, ale dostarcza większej ilości emocji niż podróż numer jeden. Ta wersja pozwala poznać nie tylko podstawowe założenia i narzędzia NLP, ale też krytyczny komentarz do nich. Autor daje szanse wypowiedzi głosowi przyjaznemu NLP, głosowi krytycznemu i głosowi rzeczowo komentującemu dwa poprzednie.

Jeśli cenisz sobie nie tylko opowieść o metodach, ale też rzeczową dyskusję na temat dowodów na ich skuteczność – ta książka jest dla ciebie. Wybierz drogę i baw się dobrze.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
ISBN:

Rozwojowy zawrót głowy – nie daj się zmanipulować!
Rozwój osobisty – to hasło robi dziś zawrotną karierę. Żyjemy w epoce, w której wszyscy chcą doskonalić swoje mocne strony i uzupełniać braki. Ten pozytywny trend ma jednak pewne skutki uboczne. W branży rozwojowej nagle zaczęło działać wielu ludzi bez doświadczenia, a poza tym niezwykle trudno znaleźć coś konkretnego dla siebie i uczciwie ocenić wartość szkolenia.
Ta książka ma pomóc Ci w mądrym wytyczeniu Twojej własnej ścieżki rozwoju. Jej autor podsuwa Ci obiektywne, naukowe narzędzia oceny wydarzeń rozwojowych. Podpowiada, na co zwracać uwagę przy wybieraniu szkoleń czy mentorów. Wskazuje niebezpieczeństwa związane z używaniem „narzędzi diagnostycznych”, które okazują się odpryskami skompromitowanych metod. Krótko mówiąc, daje Ci wiedzę potrzebną do jasnej oceny sytuacji.
Jeśli chcesz:
• faktycznie rozwinąć własne kompetencje;
• przyswoić sobie wartościowe metody uczenia się;
• poznać różnice między mentorem, coachem i trenerem;
• ocenić wartość szkoleń i wydarzeń rozwojowych;
• sprawdzić wartość testów i innych narzędzi diagnostycznych,
• zrozumieć, jak działa branża poradnikowo-szkoleniowa;
• nauczyć się myśleć krytycznie i trzeźwo oceniać rzeczywistość;
• odkryć, jak działają mity psychologii popularnej;
• dowiedzieć się, jak oceniać efekty własnego rozwoju;

Ta książka z pewnością pomoże Ci osiągnąć cele. Nie bądź bezkrytycznym i bezrefleksyjnym odbiorcą usług rozwojowych – stań się podmiotem świadomym swoich praw.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

Książka przedstawia fundamentalną rolę zaufania z perspektywy przedsiębiorstwa i jego obecności na rynku kapitałowym. Ponadto omawia wpływ zaufania (dla którego kluczowe znaczenie ma komunikacja z inwestorami) na wycenę przedsiębiorstwa.

Książka ma charakter interdyscyplinarny: problematykę zaufania i komunikacji analizuje z perspektywy językoznawstwa, prakseologii, psychologii, socjologii, zarządzania i ekonomii – w kontekście współczesnego rynku kapitałowego. Na potrzeby pomiaru zaufania autorka stworzyła indeks zaufania do przedsiębiorstwa (IZ). Podając przykłady z rynku kapitałowego, pokazuje negatywne, a niekiedy wręcz dramatyczne skutki nieetycznej komunikacji największych światowych korporacji.
Książka Katarzyny Żądło wypełnia lukę w bogatej literaturze poświęconej istocie i następstwom pozyskania lub utraty zaufania między uczestnikami rynków kapitałowych. Bez wątpienia zaufanie bądź jego brak ma wpływ na wycenę giełdową spółek akcyjnych. Publikacja stanowi udaną próbę uporządkowania rozproszonej wiedzy o wpływie zaufania na wycenę przedsiębiorstw.

prof. zw. dr hab. Jan K. Solarz, Społeczna Akademia Nauk w Warszawie

Książka omawia niezwykle ważne zagadnienie relacji zaufania i wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Temat jest oryginalny, przy czym autorka prezentuje nowatorskie podejście, poparte własnymi badaniami empirycznymi. Publikacja wnosi nowe treści do zarządzania wartością przedsiębiorstwa.

prof. dr hab. Barbara Dobiegała-Korona

Katarzyna Żądło – doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu o specjalności zarządzanie wartością (tytuł uzyskany w Szkole Głównej Handlowej). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w projektach komunikacyjnych realizowanych dla sektora finansowego, głównie bankowego. Zawodowo była związana m.in. z Citibank Handlowy, Fortis Bankiem, BNP Paribas. Obecnie pełni funkcję rzecznika prasowego DNB Bank Polska SA. Autorka publikacji z zakresu komunikacji i zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
:

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Nowe technologie / Biznes

Zastanawiasz się jak i dlaczego technologie mobilne mogą wesprzeć prowadzenie biznesu?

Jakie są najnowsze trendy?

Jak wymyślić aplikację odpowiadającą na potrzeby użytkownika i dlaczego warto tworzyć makiety funkcjonalne?

Idealnie trafiłeś – trzymasz w rękach książkę, która odpowie na wszystkie te pytania!

Znajdziesz tu również informacje dotyczące kosztów stworzenia aplikacji mobilnej oraz podpowiedzi, jak samodzielnie stworzyć aplikację mobilną bez programowania z pomocą istniejących płatnych narzędzi.

Praktyczny poradnik zawiera szereg wskazówek, które pomogą zrozumieć na czym polega proces tworzenia aplikacji mobilnych krok po kroku, przedstawia inspiracje, technologie i narzędzia, które mogą być przydatne w stworzeniu aplikacji lub gry mobilnej bez konieczności inwestowania dużych pieniędzy.

Zyskaj przewagę konkurencyjną, zoptymalizuj koszty i usprawnij komunikację się z klientem.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

Podręcznik do przedmiotu „Gatunki dziennikarskie” na studiach medioznawczych, kulturoznawczych, politologicznych lub socjologicznych. Książka stanowi nowe wydanie bestsellerowego podręcznika Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język autorstwa
K. Wolnego-Zmorzyńskiego, A. Kaliszewskiego oraz
W. Furmana (Warszawa 2006, 2010). Obecne wydanie porządkuje wiedzę historyczną i teoretyczną w zakresie genologii dziennikarskiej, przedstawia też nowe ujęcie wielu zagadnień omówionych we wcześniejszej książce.

Podręcznik stanowi pierwszą część trylogii: drugą w kolejności będzie książka Gatunki dziennikarskie
i formaty w mediach elektronicznych
(red. W. Godzic
i Z. Bauer). W trzecim podręczniku z tej serii, Gatunki dziennikarskie i prawo, autorstwa Jacka Sobczaka, zostaną omówione przypadki łamania prawa przez dziennikarzy w poszczególnych gatunkach.

Nieduża objętość, przystępny język i wielość przykładów z praktyki dziennikarskiej to godne podkreślenia zalety książek w tej mini-serii wydawniczej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

Rozwiń pięć psychologicznych supermocy, które już niedługo staną się kluczowe w życiu zawodowym, oraz dowiedz się, jak wykształcić umysł jutra – przystosowany do wyzwań stawianych przez zmienne środowisko pracy.

Automatyzacja, globalizacja i restrukturyzacja to nowa trójca obecnej rzeczywistości zawodowej. Żyjemy w świecie, w którym możemy stracić pracę, bo jakaś apka albo sztuczna inteligencja okaże się lepszym pracownikiem. Dlatego warto wiedzieć, jakie umiejętności i kompetencje pozwolą nam osiągać sukcesy zawodowe – zarówno dziś, jak i w niepewnej przyszłości. Co zrobić, by rozwijać karierę, cieszyć się dobrostanem psychicznym i być odpornym na zawirowania w każdym miejscu pracy.

Badacz pojęcia rezyliencji, profesor Marty Seligman, oraz lek. med. Gabriella Kellerman, ekspertka w zakresie zdrowia psychicznego w miejscu pracy, stworzyli model PRISM, oparty na badaniach tysięcy pracowników w różnych krajach. Zawiera on pięć psychologicznych supermocy, które mają kluczowe znaczenie dla dobrostanu, poczucia spełnienia i pozytywnego rozwoju na rynku pracy XXI wieku:

1. Rezyliencja i zwinność poznawcza: fundamenty, dzięki którym możemy rosnąć w siłę w czasach ciągłych zmian.

2. Odnalezienie sensu i znaczenia: motywacja pchająca nas do przodu.

3. Szybkie nawiązywanie relacji międzyludzkich i porozumienia: więzi z innymi, które są niezbędne, byśmy mogli rozkwitnąć.

4. Prospekcja: metaumiejętność, dzięki której wyprzedzamy zmianę.

5. Kreatywność i innowacyjność: nasz wyjątkowy ludzki dar, który po latach zapomnienia powrócił do łask w miejscu pracy.

Owe umiejętności stanowią niezbędne komponenty umysłu jutra – sposobu myślenia czy też nastawienia pozwalającego nam przewidywać zmiany, odpowiednio planować działania, reagować na przeciwności i w pełni realizować swój potencjał.

Łącząc wyniki własnych nowatorskich badań z wiedzą zaczerpniętą z literatury, Kellerman i Seligman wyposażają nas w konkretne narzędzia pozwalające nie tylko przeżyć, ale i rozkwitnąć na rynku pracy w przyszłości. Ich Umysł jutra to swoista polisa gwarantująca bezpieczeństwo w świecie nieopanowanego postępu technologicznego. To szczepionka, która uodporni nas na niepewną przyszłość zawodową, a także pozwoli myślącym perspektywicznie liderom stworzyć miejsce pracy, w którym kultywuje się więzy międzyludzkie oraz szuka się sensu i znaczenia.

***

Ewolucja nie przygotowała nas na zmieniające się w zawrotnym tempie wymogi współczesnego środowiska pracy. Jakie działania winniśmy zatem podjąć, aby być szczęśliwszym i bardziej odpornym na wstrząsy w naszym życiu zawodowym? Umysł jutra czerpie z najnowszych badań i żywych przykładów, dzięki czemu dostarcza dogłębnych przemyśleń i praktycznych wskazówek pokazujących, jak spełniać się i rozkwitać w pracy. To niezastąpiona pomoc dla każdego, kto chce radzić sobie w dzisiejszym niepewnym świecie.

– Gretchen Rubin, autorka bestsellera Projekt szczęście oraz prowadząca podcast Happier with Gretchen Rubin

Mówi nam się, byśmy żyli teraźniejszością. Ale to przyszłość skrywa nasze marzenia i może być kluczem do naszego szczęścia. W Umyśle jutra Gabriella Kellerman i Martin Seligman po mistrzowsku poruszają się po najnowszych odkryciach naukowych, aby pokazać, jak zaprojektować przyszłość, by rozkwitnąć na gruncie zawodowym, w związkach międzyludzkich i po prostu w życiu.

– Arthur C. Brooks, profesor w Harvard Kennedy School i Harvard Business School, autor bestsellerów „New York Timesa”

Ta książka to pozycja obowiązkowa dla każdego, kto nie tylko chce przetrwać, ale również rozwinąć skrzydła w pracy, w czasach, w których za każdym rogiem czyha chaos. Umiejętności przedstawione w książce uodpornią cię na niepewną przyszłość, ale nie pozwolą, abyś zatracił jakąkolwiek część siebie.

– Scott Barry Kaufman, autor Transcend

W tej niezwykle ważnej i bardzo aktualnej książce Kellerman i Seligman prezentują wskazówki pokazujące, jak stanąć na wysokości zadania i sprostać wymogom nowych realiów pracy. Umysł jutra ma podstawy naukowe, ale jednocześnie jest niezwykle przystępnie napisaną książką, która da ci przyjemność z czytania, zainspiruje i nauczy, jak znaleźć sens i osiągnąć szczęście w pracy i poza nią.

– Sonja Lyubomirsky, profesor psychologii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Riverside oraz autorka książki Wybierz szczęście

***

lek. med. GABRIELLA ROSEN KELLERMAN pracuje jako dyrektor ds. produktu w BetterUp, firmie skupiającej się na wspieraniu dobrostanu pracowniczego poprzez coaching wirtualny, technologię sztucznej inteligencji oraz naukę behawioralną. Zdobyła wykształcenie w zakresie psychiatrii i badań z wykorzystaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego mózgu. Ukończyła z wyróżnieniem Mount Sinai School of Medicine, a na Uniwersytecie Harvarda oraz uzyskała tytuł licencjacki z pochwałą Summa cum laude. Jej prace były publikowane i prezentowane w „The Atlantic”, „Harvard Business Review”, „Forbes” i wielu innych.

prof. Martin Seligman to twórca psychologii pozytywnej, znany także ze swoich teorii wyuczonej bezradności i wyuczonego optymizmu. Wykłada na Uniwersytecie Pensylwanii, jest także dyrektorem Ośrodka Psychologii Pozytywnej oraz byłym prezesem Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Organizacja Academic Influence uznała go za najbardziej wpływowego psychologa na świecie. Jest autorem i współautorem niezliczonych publikacji naukowych i ponad trzydziestu książek, w tym Flourish oraz Prawdziwe szczęście.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

Podręcznik skierowany jest przede wszystkim do studentów – niezależnie od kierunków studiów – oraz absolwentów studiów wyższych, a także przedsiębiorców i menedżerów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zarządzania.

Główna część publikacji zawiera kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania. Przejrzysty układ treści uwzględnia różne style uczenia się, a czytelny podział zagadnień i atrakcyjne grafiki czynią ją przyjazną dla Czytelnika. Na początku każdego z 13 rozdziałów zostały wymienione cele uczenia się, które ukierunkowują proces przyswajania wiedzy. Definicje kluczowych pojęć umieszczone na marginesach ułatwiają zapamiętywanie informacji i powtórkę materiału. Praktyczne przykłady przytoczone w tekście stanowią ilustrację omawianych teorii, odnosząc je do świata biznesowego. Efektywną naukę wspierają również kończące każdy rozdział ćwiczenia. Czytelnik może sprawdzić, czy zrozumiał najważniejsze koncepcje, oraz zastosować zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu realnych problemów związanych z zarządzaniem.

Autorzy odnoszą się również do trudnych wyzwań, z którymi mierzą się współcześni menedżerowie. Dzięki temu Czytelnicy, którzy nie są jeszcze praktykami zarządzania, będą lepiej przygotowani do rozwiązywania problemów i pełnienia funkcji menedżera we współczesnych organizacjach.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:

Kto nie zna dokuczliwego i doskwierającego – niekiedy latami – poczucia żalu z powodu niezrobienia czegoś, niewykorzystania jakiejś szansy, zawahania się przed podjęciem decyzji, która mogłaby zmienić nasze życie… Autor dzięki praktycznym poradom i ćwiczeniom pokazuje, jak poradzić sobie z tym niszczącym poczuciem żalu, które nie pozwala nam z satysfakcją spojrzeć na nasze życie i cieszyć się swoimi osiągnięciami. Czerpiąc m.in. z filozofii buddyjskiej, pomaga nam zmienić podejście i unikać choroby objawiającej się słowami: „Będę szczęśliwy, kiedy. . . ”. Dr Marshall Goldsmith jest autorem i redaktorem 41 książek, które sprzedały się w ponad 2,5 miliona egzemplarzy, zostały przetłumaczone na 32 języki i stały się bestsellerami w 12 krajach. Dr Goldsmith ma ponad 1,3 miliona obserwujących na LinkedIn. Jego filmy na YouTube mają ponad 3 miliony wyświetleń. Setki jego artykułów, wywiadów, felietonów i filmów są dostępne online na stronie www.MarshallGoldsmith.com do przeglądania i udostępniania. Odwiedzający oglądali, czytali, słuchali, pobierali lub udostępniali jego zasoby dziesiątki milionów razy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej