Hewitt Catherine
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(3)
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
E-booki
(3)
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Filia nr 1
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1664)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Hewitt Catherine
(-)
Kowalska Dorota
(672)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(653)
Doyle Arthur Conan
(644)
Wallace Edgar
(585)
Konopnicka Maria
(538)
Popławska Anna (filolog)
(521)
Roberts Nora (1950- )
(518)
Christie Agatha (1890-1976)
(514)
Kochanowski Jan
(505)
Drewnowski Jacek (1974- )
(496)
Cartland Barbara
(492)
Zarawska Patrycja (1970- )
(489)
Steel Danielle (1947- )
(482)
Shakespeare William
(471)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(469)
Dickens Charles
(446)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(430)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Włodarczyk Barbara
(378)
Prus Bolesław (1847-1912)
(372)
Shakespeare William (1564-1616)
(369)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(359)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(346)
May Karl
(345)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(321)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(313)
Zimnicka Iwona (1963- )
(312)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(302)
London Jack
(299)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(299)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(298)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(295)
Leśmian Bolesław
(288)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
King Stephen (1947- )
(287)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk
(284)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(281)
Disney Walt (1901-1966)
(281)
Darlton Clark
(280)
Kraszewski Józef Ignacy
(280)
Ewers H.G
(278)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(270)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(265)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Fabianowska Małgorzata
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Coben Harlan (1962- )
(257)
Szulc Andrzej
(253)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(252)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(251)
Marciniakówna Anna
(247)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(243)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(233)
Webb Holly
(233)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Tuwim Julian (1894-1953)
(230)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Prus Bolesław
(229)
Andersen Hans Christian
(226)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Ławnicki Lucjan
(221)
Gawryluk Barbara (1957- )
(220)
Stevenson Robert Louis
(219)
Balzac Honoré de
(218)
Szal Marek
(218)
Ochab Janusz (1971- )
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(213)
Kipling Rudyard
(213)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(212)
Rzehak Wojciech
(212)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Delabigne, Émilie-Louise (1848-1910)
(1)
Faworyty
(1)
Kurtyzany
(1)
Prostytucja
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Paryż (Francja)
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(WielkieLitery.pl)
Valtesse de la Bigne była słynną XIX-wieczną kurtyzaną, która podbijała paryskie salony. Modelka Maneta i muza Zoli uwieczniona w skandalicznej powieści „Nana”, na stałe gościła w kolumnach plotkarskich. Mówi się, że uwiodła przyszłego króla Edwarda VII i Napoleona III, a żaden mężczyzna nie mógł oprzeć się jej urokowi. Jednak hrabina ukrywała przed wszystkimi wstydliwy sekret - swoje pochodzenie. Urodziła się w skrajnej nędzy w paryskim zaułku, gdzie od najmłodszych lat doświadczała głodu. Dzięki niezwykłej urodzie i sprytowi szybko zrozumiała, że droga na szczyt wiedzie przez alkowy wpływowych mężczyzn. Biografia autorstwa Catherine Hewitt to historia niezwykłej kobiety, która mimo niskiego urodzenia, zawsze mierzyła wysoko. Sposoby, jakimi się posługiwała by zdobyć sławę i bogactwo, zaskakują do dziś i bez wątpienia zawstydziłyby niejedną współczesną celebrytkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392.6(44) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
WINNER OF THE FRANCO-BRITISH SOCIETY LITERARY AWARD 2020 'Art is a Tyrant recounts [Bonheur's] life with no little brio.' Michael Prodger, The Times Books of the Year 2020 'A diligently researched, beautifully produced and insistently sympathetic biography.' Kathryn Hughes, Guardian A new biography of the wildly unconventional 19th-century animal painter and gender equality pioneer Rosa Bonheur, from the author of the acclaimed Mistress of Paris and Renoir's Dancer. Rosa Bonheur was the very antithesis of the feminine ideal of 19th-century society. She was educated, she shunned traditional 'womanly' pursuits, she rejected marriage - and she wore trousers. But the society whose rules she spurned accepted her as one of their own, because of her genius for painting animals. She shared an intimate relationship with the eccentric, self-styled inventor Nathalie Micas, who nurtured the artist like a wife. Together Rosa, Nathalie and Nathalie's mother bought a chateau and with Rosa's menagerie of animals the trio became one of the most extraordinary households of the day. Catherine Hewitt's compelling new biography is an inspiring evocation of a life lived against the rules.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
In the 1880s, Suzanne Valadon was considered the Impressionists' most beautiful model. But behind her captivating façade lay a closely-guarded secret. Born in poverty in rural France, as a teenager in Montmartre, Suzanne began posing for – and having affairs with – some of the age's most renowned painters. Then Renoir caught her indulging in a passion she had been trying to conceal: the model was herself a talented artist. Some found her vibrant still lifes and frank portraits as shocking as her bohemian lifestyle. At eighteen, she gave birth to an illegitimate child, future painter Maurice Utrillo. But her friends Toulouse-Lautrec and Degas could see her skill. Rebellious and opinionated, she refused to be confined by tradition or gender, and in 1894, her work was accepted to the Salon de la Société Nationale des Beaux-Arts, an extraordinary achievement for a working-class woman with no formal art training. Renoir's Dancer tells the remarkable tale of an ambitious, headstrong woman fighting to find a professional voice in a male-dominated world.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Valtesse de la Bigne was a celebrated nineteenth-century Parisian courtesan. She was painted by Manet and inspired Emile Zola, who immortalised her in his scandalous novel Nana. Her rumoured affairs with Napoleon III and the future Edward VII kept gossip columns full. But her glamourous existence hid a dark secret: she was no Comtesse. She was born into abject poverty, raised on a squalid Paris backstreet; the lowest of the low. Yet she transformed herself into an enchantress who possessed a small fortune, three mansions, fabulous carriages, and art the envy of connoisseurs across Europe. A consummate show-woman, she ensured that her life – and even her death – remained shrouded in just enough mystery to keep her audience hungry for more. Catherine Hewitt's biography tells, for the first time ever in English, the forgotten story of a remarkable woman who, though her roots were lowly, never stopped aiming high.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej