Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(115)
IBUK Libra
(21)
Forma i typ
Książki
(103)
Poradniki i przewodniki
(40)
E-booki
(21)
Publikacje naukowe
(13)
Audiobooki
(12)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Proza
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje dla niewidomych
(3)
Publikacje religijne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(121)
wypożyczone
(30)
nieokreślona
(7)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(40)
Dział dla Dzieci i Młodzieży
(9)
Czytelnia Naukowa
(34)
Filia nr 1
(11)
Filia nr 2
(9)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 8
(7)
Filia nr 9
(11)
Filia nr 12
(14)
Filia nr 13
(4)
Filia nr 14
(1)
Filia nr 17
(8)
Filia nr 18
(4)
Punkt Biblioteczny nr 1
(1)
Czytelnia Naukowa - na miejscu
(5)
Autor
Penc Józef (1939- )
(4)
Witkowska Magda
(4)
Dondziłło Grzegorz
(3)
Gordon Jon (1971- )
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Lewicka Maria
(3)
McGinnis Alan Loy
(3)
Michalak Robert (1968- )
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Pazdej Piotr
(3)
Reykowski Janusz (1929- )
(3)
Bartczak Irena
(2)
Brzeziński Miłosz
(2)
Burchard Brendon
(2)
Cieślak Piotr
(2)
Franken Robert E. (1939- )
(2)
Goggins David (1975- )
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Obuchowski Kazimierz (1931-2014)
(2)
Posada Joachim de
(2)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(2)
Rzychoń Tomasz
(2)
Szustak Adam (1978- )
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Trylińska-Tekielska Elżbieta
(2)
Wojciechowski Władysław (tłumacz)
(2)
Adonis James (1979- )
(1)
Afremow James A
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Asher Rebecca
(1)
Beck Henning (1983- )
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bocianiak Marek (1958- )
(1)
Bogucka-Steczek Masza
(1)
Boniecka Monika
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Bończyk Stanisław
(1)
Brett Regina (1956- )
(1)
Brophy Jere E. (1940- )
(1)
Burszta Wojciech J. (1957-2021)
(1)
Błaż Agata
(1)
Canfield Jack (1944- )
(1)
Całek Anna
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Craig Jim
(1)
Czajkowska Anna (1970- )
(1)
Daynes Kerry
(1)
DeCatanzaro Denys
(1)
Dweck Carol S. (1946- )
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Fabrowicz Paweł
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Fraser Henry
(1)
Gasiul Henryk
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gick Alan
(1)
Gilbert Elizabeth (1969- )
(1)
Gladwell Malcolm (1963- )
(1)
Glogaza Joanna
(1)
Golewska Małgorzata
(1)
Golnau Wiesław (1965- )
(1)
Goździkowski Andrzej
(1)
Gucio Kaja
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Gąsior Marcin
(1)
Haden Jeff (1960- )
(1)
Halber Małgorzata (1979- )
(1)
Half Robert
(1)
Hanna Paul (1960- )
(1)
Hansen Mark Victor
(1)
Hardukiewicz-Chojnowska Joanna
(1)
Holiday Ryan
(1)
Jankowska Hanna (tłumacz)
(1)
Jankowska Marzena (psycholog)
(1)
Janowska Halina (socjologia)
(1)
Jaśniok Michał
(1)
Johnson Robert L
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kaczkowski Jan (1977-2016)
(1)
Kamiński Marek (1964- )
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Keith Abraham
(1)
Kleszcz Paweł (1969- )
(1)
Konopka Łukasz (1976- )
(1)
Kopertyńska Maria Wanda
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kotow Sebastian
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozyra Beata
(1)
Kozłowski Waldemar (1948- )
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(1)
Kubiczek Bożena
(1)
Kulikiewicz Dorota
(1)
Kućma Tomasz
(1)
Landsberg Max
(1)
Leitner Sebastian
(1)
Lubrańska Anna
(1)
Luna Elle
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(134)
Język
polski
(130)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(4)
Młodzież
(3)
Niewidomi
(3)
Rodzice
(3)
14-17 lat
(2)
18+
(2)
9-13 lat
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Literatura angielska
(3)
Literatura polska
(2)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura japońska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Motywacja
(72)
Motywacja pracy
(29)
Samorealizacja
(23)
Sukces
(16)
Zarządzanie
(13)
Osobowość
(9)
Kadry
(7)
Uczucia
(7)
Praca
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Samopoznanie
(6)
Motywacja uczenia się
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Rozwój osobowości
(5)
Aspiracje
(4)
Motywacja wewnętrzna
(4)
Psychologia
(4)
Szczęście
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Instynkt
(3)
Odporność psychiczna
(3)
Optymizm
(3)
Polityka
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Płaca
(3)
Samowychowanie
(3)
Uczenie się
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Archetyp (psychologia)
(2)
Cele życiowe
(2)
Decyzje
(2)
Duchowość katolicka
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dzieci
(2)
Goggins, David (1975- )
(2)
Hospicja
(2)
Marzenia
(2)
Motywacja osiągnięć
(2)
Nauczyciele
(2)
Navy SEALs
(2)
Nawyki
(2)
Ocena pracowników
(2)
Oceny pracowników
(2)
Perfekcjonizm (psychologia)
(2)
Poczucie własnej skuteczności
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Postawy
(2)
Przywództwo
(2)
Radość
(2)
Rezyliencja
(2)
Samoakceptacja
(2)
Samokontrola
(2)
Samoświadomość
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Sens życia
(2)
Siły specjalnego przeznaczenia
(2)
Socjotechnika
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Styl życia
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Uczniowie
(2)
Ultramaraton (bieg)
(2)
Wartościowanie pracy
(2)
Wiara
(2)
Wolontariat hospicyjny
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zabójstwo
(2)
Żołnierze
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Aforyzmy
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholicy
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Baby boomers
(1)
Bariery psychiczne
(1)
Błędy
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Clubbing (socjologia)
(1)
Coaching
(1)
Daynes, Katie
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doskonałość chrześcijańska
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Einstein, Albert (1879-1955)
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Emocje samoświadomościowe
(1)
Empowerment
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofowie
(1)
Gilbert, Elizabeth (1969- )
(1)
Humor
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Jezus Chrystus
(1)
Katolicyzm
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Eat, pray, love
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Wielka Brytania
(3)
Finlandia
(1)
Gatunek
Poradnik
(46)
Opracowanie
(12)
Praca zbiorowa
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Podręcznik
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Raport z badań
(4)
Audiobooki
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Autobiografia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Publicystyka
(2)
Rozważania i rozmyślania religijne
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Cytaty
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Manga
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(29)
Rozwój osobisty
(21)
Zarządzanie i marketing
(9)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
136 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Między pracownikami a pracodawcami istnieje układ oparty na wymianie. Pracodawca potrzebuje pracy ludzkiej do realizacji swoich przedsięwzięć. Pracownik oczekuje w zamian rekompensaty, nie tylko w postaci zapłaty. Układ ten byłby idealny, gdyby oczekiwania obu stron mogły być w pełni zaspokajane. W rzeczywistości trudno o zrównoważenie aspiracji obu stron. Pracodawcy chcą, aby pracownicy pracowali więcej i chętniej. Ci drudzy wysuwają zastrzeżenia, co do poziomu zaspokojenia ich potrzeb. Każdy chce osiągnąć jak najwięcej, ale przewaga sił leży po stronie dających zatrudnienie. To oni dyktują warunki, od których zależy zadowolenie ludzi świadczących pracę. Podejmując próbę rozwiązania tego problemu, najlepiej zatem dążyć do konsensusu, czyli usuwać powody niedogodności odczuwanych przez pracowników tak, aby mogli oni lepiej wykonywać swoje zadania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Dzięki temu poradnikowi dowiesz się: • jak się uczyć i trwale zapamiętywać przyswajaną wiedzę, • w jaki sposób przygotowywać materiały do nauki, • jak rozwijać swoją inteligencję. Poradnik prezentuje szereg praktycznych wskazówek i ćwiczeń, dzięki którym można szybko, a co najważniejsze – trwale i skutecznie – opanować materiał, którego zazwyczaj należy nauczyć się na pamięć, czyli m.in. definicje, wzory matematyczne, daty, obce słówka, a nawet treść 400-stronicowego podręcznika. W poradniku autor dużo miejsca poświęcił metodzie fiszek – opisuje, jak prawidłowo tworzyć fiszki i jak efektywnie się z nich uczyć. Książka pozwala zerwać z myśleniem typu ”jestem za głupi” lub ”jestem za stary”. Zawiera przesłanie, że na naukę nigdy nie jest za późno, a im wcześniej nauczymy się, jak uczyć się skutecznie, tym szybciej osiągniemy sukces i przekonamy się, że każdy z nas może nauczyć się choćby 10 języków! Poradnik polecamy młodzieży, studentom i dorosłym, którzy szukają skutecznych sposobów na naukę pamięciową, tym, którym nauka nie sprawia kłopotów, ale czują, że mogliby uczyć się jeszcze skuteczniej, oraz wszystkim tym, którzy niesłusznie stracili wiarę we własne możliwości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W rozważaniach nad naturą zespołu w niniejszej publikacji zaakcentowano problematykę ról, funkcji, umiejętności i kompetencji członków zespołu oraz etapów dojrzewania zespołu do pełnej sprawności. Zespoły tworzą ludzie, to oni stanowią o ich losach. Skoro ludzie decydują o swoim losie, są zdolni do tworzenia wzajemnych relacji, potrafią marzyć i budować świat, który ich otacza, mają możliwość podejmowania działań, których celem jest osiąganie sukcesów, a także wolę kształtowania konstruktywnych relacji i poszanowania ludzkiej godności. Cennym źródłem efektywności zespołów jest ich motywacja. Motywowanie do przekraczania indywidualnego poziomu wysiłku poszczególnych jednostek, stanowi jednak duże wyzwanie dla współczesnych liderów zespołów, zespołów dążących do samomotywacji, jak i bardzo ogólnie patrząc – polityki personalnej organizacji. Podstawą współczesnego podejścia do działania w zespole, jest nacisk na myślenie strategiczne. Trudno oczekiwać imponujących wyników od zespołu nieznającego drogi ani celu, niemającego wizji czy określonej misji do spełnienia. To właśnie te elementy otwierają najefektywniejszym zespołom wrota do sukcesu. Zespoły wykorzystują kwalifikacje, wiedzę i umiejętności, aby osiągać ponadprzeciętne wyniki. Dla samych zespołów maksymalne wykorzystanie wszystkich dostępnych zasobów jest wyzwaniem. Zespoły realizujące konkretne funkcje (zespoły w polityce) i mające określone struktury (zespoły wielokulturowe) mogą być interesującym przykładem ilustrującym specyficzne wyzwania. Podobnie jest z filarami, na których opiera się praca zespołu: kodeks etyczny, komunikacja czy ocena stanowią element nasuwający najwięcej naszych pytań. Ciekawym, ale również niebezpiecznym dla pracy zespołu punktem zwrotnym jest kryzys. Autorzy są przekonani, że zarządzanie zespołem wymaga mistrzostwa opartego na efektywnej motywacji i skutecznym działaniu, zaś główną drogą zwiększania wydajności zespołów jest ciągłe doskonalenie tych elementów. Oddając niniejszą publikację w ręce czytelnika, mają nadzieję, że stanie się ona dla niego swoistym drogowskazem na mapie przyszłych sukcesów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
„Słowa na podróż” to zbiór fragmentów Pisma Świętego na każdy dzień miesiąca, przedstawiających drogę do pojednania z Bogiem i pomagających w podróży przez życie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Piotr Radkiewicz : Ile jest autorytaryzmu w prawicowym autorytaryzmie? Krytyka użyteczności narzędzia pomiaru [How much authoritarianism is in the right-wing authoritarianism? Critical remarks on the usefulness of the measure], s. 97–112; Paweł J. Matusz, Jakub Traczyk, Agata Gąsiorowska : Kwestionariusz Potrzeby Poznania – konstrukcja i weryfikacja empiryczna narzędzia mierzącego motywację poznawczą [Kwestionariusz Potrzeby Poznania – Construction and empirical verification of the scale measuring cognitive motivation], s. 113–128; Anna Czarna : Narcyz w sieci społecznej, czyli co analiza sieci mówi o funkcjonowaniu osób narcystycznych [A narcissist in the social network. What does network analysis tell us about functioning of narcissistic individuals?], s. 129–145; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Tomasz Baran, Jarosław Piotrowski : Postawy roszczeniowe a system wartości w ujęciu Shaloma Schwartza [Entitlement attitudes and Schwartz`s values system], s. 146–158; Katarzyna Grunt-Mejer, Jacek Grunt-Mejer : Agresja drogowa: jej uwarunkowania i metody pomiaru [Road rage: Its determinants and methods of measurement], s. 159–168.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z wielką przyjemnością oddajemy do Państwa rąk publikację pt. „Ekonomia”, wy¬daną w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Opracowanie składa się z 65 artykułów, w których autorzy prezentują wyniki badań w czterech obszarach problemowych analizowanych na poziomie mikro- i makro-ekonomicznym. Pierwszy obszar przedstawia rozważania dotyczące rynku pracy i instytucjirynku pracy, a także roli kapitału ludzkiego w gospodarce. Znalazły się tutaj wyniki badań na temat np.: roli urzędów pracy w przeciwdziałaniu bezrobociu, wpływu instytucji formalnych i nieformalnych na rynek pracy, zjawiska prekariatu, sytuacji kobiet na rynku pracy w dobie polityki równych szans czy pozycji absolwentów na europejskim rynku pracy. Drugi obszar dotyczy problemów makroekonomicznych współczesnych gospodarek, często ukazywanych w kontekście analizy sytuacji Pol¬ski na tle innych krajów unijnych. W tej grupie artykułów zaprezentowano wyniki analiz dotyczących m.in.: interwencjonizmu monetarnego i fiskalnego w warunkach wysokiego zadłużenia, polityki monetarnej i fiskalnej w krajach unijnych, ograniczeń wzrostu i rozwoju gospodarczego, innowacyjności i przedsiębiorczości, działalności badawczo-rozwojowej oraz roli kapitału intelektualnego kraju. Trzeci obszar tematyczny prezentowanej publikacji stanowią aspekty mikroekonomiczne, omawiając je np. dokonano analizy relacji podmiotów funkcjonujących na rynku, poddano ocenie przeobrażenia w sferze dochodów gospodarstw domowych czy opi¬sano wpływ migracji na gospodarstwa domowe w Polsce. Czwarty obszar obejmuje zaś opracowania dotyczące fundamentów ekonomii, m.in. racjonalności człowieka w ujęciu homo sustinens, nowych paradygmatów rozwoju, refleksji nad metodologią nauk ekonomicznych, koncepcji kształtowania oczekiwań uczestników rynku czy analiz poglądów klasyków francuskich na temat podatków. Książka przeznaczona jest dla pracowników naukowych szkół wyższych, specjalistów w praktyce zajmujących się problematyką ekonomiczną, studentów studiów ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich. Artykuły składające się na niniejszą książkę były recenzowane przez samodzielnych pracowników nauki, w większości kierowników katedr ekonomii. Chcielibyśmy serdecznie podziękować za wnikliwe i rzetelne recenzje, często inspirujące do dalszych badań. Oddając powyższą publikację do rąk naszych Czytelników, wyraża¬my jednocześnie nadzieję, że ze względu na jej wszechstronny charakter spotka się ona z zainteresowaniem i przyczyni do rozpoczęcia inspirujących dyskusji. Jerzy Sokołowski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Zastanawiasz się, jak skutecznie zarządzać swoim czasem, osiągając przy tym zamierzone cele? Poniższy e-book stanowi pełen przewodnik po skutecznych technikach i narzędziach, które pomogą ci w opanowaniu umiejętności zarządzania sobą w czasie. W publikacji odkryjesz esencję zarządzania sobą w czasie, zrozumiesz mechanizmy prokrastynacji i dowiesz się, dlaczego wielozadaniowość nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Sprawdź swoje zdolności dzięki dołączonemu testowi wielozadaniowości. Poznaj także "złodziei czasu", którzy skradają twoją produktywność. Kluczowym elementem tego e-booka jest zestawienie 21 praktycznych technik i metod, które możesz zacząć stosować natychmiast. To narzędzie jest nie tylko doskonałym dodatkiem do codziennej praktyki, ale także cennym zasobem dla trenerów, wykładowców i specjalistów w zakresie edukacji, którzy poszukują merytorycznych narzędzi w pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISBN:
Jak wspierać pracowników w rozwoju zawodowym? Czy istnieje idealny model przywódcy? W jaki sposób można unikać błędów w pracy? Jakie reguły obowiązują psychologa zatrudnionego w biznesie? Jak dbać o dobrostan zespołu i wzmacniać motywację pracowników? Co o tym wszystkim mówi naukowa psychologia? Psychologia biznesu pod redakcją Bohdana Rożnowskiego i Pawła Fortuny jest zbiorem specjalistycznych tekstów przygotowanych przez polskich psychologów pracy, organizacji oraz zachowań konsumenckich. To rezultat współdziałania ekspertów z wielu dziedzin, których łączy ciekawość zachowań ludzkich w przestrzeni biznesu. Publikacja prezentuje psychologię biznesu szeroko, zgodnie z aktualnymi programami kształcenia w prestiżowych ośrodkach, ale zakorzenia ją w polskich realiach, uwzględniając pokaźny dorobek polskich teoretyków i badaczy. Treści publikacji zorganizowane są w ośmiu częściach: • Historia psychologii biznesu – autorzy przedstawili tu zarys zmian głównych podejść i paradygmatów w obrębie tej dyscypliny, opisując także dokonania polskich naukowców. • Kwestie etyczne – psycholog, realizując zawód zaufania publicznego, ponosi w przestrzeni biznesu szczególną odpowiedzialność. W tej części Czytelnik znajdzie informacje na temat obowiązujących psychologa norm i kodeksów etycznych. • Kwestie metodologiczne – przedstawiono tu pełen zakres metod badawczych stosowanych w psychologii organizacji, umożliwiających diagnozę, a także – przydatną w procesie rekrutacji – prognozę zachowań i zjawisk w organizacji. • Kariera zawodowa – Czytelnik znajdzie tu informacje na temat wzorów karier, indywidualnego rozwoju pracownika, bezrobocia i powrotu na rynek pracy oraz psychologii przedsiębiorczości. • Psychologia pracy – przedstawiono tu zagadnienia związane z analizą pracy, doborem i oceną personelu oraz błędami popełnianymi w pracy. • Organizacja – najbardziej obszerna grupa zagadnień dotyczy m.in. prawidłowej komunikacji, wielokulturowego środowiska pracy, modeli przywództwa, sprawiedliwości w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. • Człowiek w organizacji – autorzy przybliżyli tu problematykę dobrostanu pracownika oraz motywacji do pracy. Osobny rozdział został poświęcony zachowaniom organizacyjnym „poza rolą”. • Psychologia konsumpcji – ostatnia część podręcznika została poświęcona zastosowaniom psychologii w obszarze marketingu i analizie zachowań konsumenckich. Psychologia biznesu pod redakcją Bohdana Rożnowskiego i Pawła Fortuny jest ciekawą i ważną propozycją wydawniczą, dostarczającą szerokiej, wielotematycznej i usystematyzowanej wiedzy. (…) Jest to publikacja niezwykle potrzebna, gdyż brakuje na rynku wydawniczym szerokozakresowych opracowań, obejmujących najświeższe doniesienia z literatury zarówno obcej, jak i rodzimej w dziedzinie psychologii organizacji i pracy. Większość istniejących propozycji wielotematycznych z zakresu pracy i organizacji to książki pisane z perspektywy nauk o zarządzaniu, a książki psychologiczne dotyczą wybranych obszarów psychologii pracy bądź organizacji. Co należy podkreślić, autorami poszczególnych rozdziałów są badacze polscy, znawcy tematyki, którzy mają znaczące dorobki w podjętych w podręczniku tematach. Książka dostarcza wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznych wskazówek pochodzących z badań i doświadczeń z praktyki w biznesie autorów publikacji. Publikacja będzie użyteczna dla szerokiego grona użytkowników, począwszy od naukowców zajmujących się psychologią i zarządzaniem, pedagogiką, prawem czy ekonomią, poprzez studentów, skończywszy na prezesach i kadrze kierowniczej firm i przedsiębiorstw, uczelni i szkół, służb publicznych i innych organizacji, które chcą nie tylko trwać na rynku, lecz także wzmacniać się i rozwijać. Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Zawadzkiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
ISBN:
„Krople mądrości‟ to kolekcja inspirujących myśli i sentencji, które mogą pomóc Ci spojrzeć na świat, życie i wyzwania codzienności w nowy, świeży sposób. Mogą zmotywować Cię do działania, mogą sprawić, że na nowo przemyślisz priorytety, mogą zmienić Twoje myślenie. Autorami prezentowanych w książce sentencji są myśliciele, reformatorzy, wynalazcy oraz wybitni przywódcy, którzy inspirowali innych i wywarli wpływ na losy świata. „Krople mądrości‟ to książka, którą należy czytać powoli. Każda kropla jest porcją kilku inspirujących myśli, będących zaproszeniem do refleksji nad różnymi aspektami życia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwają nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Rozwój wspomnianych nauk, dzięki badaniom naukowym i wiedzy praktycznej, utwierdza nasze przekonanie, ze większość zasad, twierdzeń, metod i procedur posiada ściśle określony przedmiot i zakres racjonalnego zastosowania. Zmieniający się świat często zmusza nas do weryfikacji, a nawet odrzucenia obowiązujących dotąd rozwiązań organizacyjnych, czy standardów postępowania badawczego – dochodzimy bowiem do wniosku, ze mają one ograniczony zakres adekwatności, odpowiedniości do rzeczywistości. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer "Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, czterdziesty szósty z kolei, tym razem jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do zmian i tempa rozwoju ekonomicznego i społecznego. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce pomiaru rentowności czynników wytwórczych i zagadnieniom analizy dyskryminującej przedsiębiorstwa; badaniu efektywności funkcjonowania rad nadzorczych, skuteczności systemu motywacyjnego potencjału pracy oraz funkcjonalności systemu informacji marketingowej; charakterystyce metod analizy i oceny nowych form turystyki poznawczej; jak również badaniom nad sposobami ograniczenia ubóstwa i kwestiom dynamizowania rozwoju regionalnego (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The issue consists of articles containing a great deal of cognitively and practically interesting information. For the most part, they regard: methods of estimation of human capital as well as productivity of work, survey on absenteeism from work and arduousness in work, research on digital capital of the websites of local governments, methods of advancement in international accounting systems, forming of principles of fair value as a measure of value of financial instruments. The content of subsequent papers allows perceiving strategic aspects of the management process, among which: management through creating values for the customer in a local tourist economy, strategic planning of rural tourism development, and strategies of the decision making process by representatives of trade unions as well as other social organizations.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Szczucka: Nieco danych świadczących o tym, że Dutton i Aron 40 lat temu wykazali niekoniecznie to, co zamierzali [Some evidence that Dutton and Aron 40 years ago had shown not necessarily what they intended to show], doi 10.7366/1896180020153201, s. 8–24; Magdalena Poraj-Weder, Dominika Maison: Poszukiwania uniwersalnego modelu motywacji konsumenckich [In search of a universal model of consumer motivation], 10.7366/1896180020153202, s. 24–35; Marcin Moroń: Poznawczo-emocjonalne predyktory agresywności relacyjnej. Rola zdolności rozumienia emocji, afektywnych reakcji empatycznych i wrogości. Doniesienie wstępne [Cognitive and emotional predictors of relational aggression: The role of the ability to understand emotions, emotional empathy and hostility. Preliminary report], 10.7366/1896180020153203, s. 36–54; Dorota Kanafa-Chmielewska: Wybrane ujęcia zaangażowania społecznego o charakterze politycznym [Selected approaches to political social involvement], 10.7366/1896180020153204, s. 55–67; Ryszard Klamut: Kwestionariusz aktywności obywatelskiej (KAO) – narzędzie do badania różnych rodzajów aktywności obywatelskiej [Civic Activity Questionnaire – Instrument diagnostic of four types of active citizenship], 10.7366/1896180020153205, s. 68–83; Wacław Bąk, Mariola Łaguna, Ewelina Bondyra-Łuczka: Kwestionariuszowe metody pomiaru ukierunkowań regulacyjnych. Polskie adaptacje kwestionariuszy RFQ i RFS [Questionnaires for measuring dispositional regulatory focus. Polish adaptations of RFQ and RFS], 10.7366/1896180020153206, s. 84–99; Anna Maria Zawadzka, Joanna Duda, Rafał Rymkiewicz, Blanka Kondratowicz-Nowak: Siedmiowymiarowy model aspiracji życiowych Kassera i Ryana. Analiza trafności i rzetelności narzędzia [Seven-dimensional model of life aspirations by Kasser and Ryan: Analysis of validity and reliability of the instrument], 10.7366/1896180020153207, s. 100–111.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Jaśko, Marta Szastok: Źródła nierównych wynagrodzeń kobiet i mężczyzn [Sources of pay inequality among women and men], doi 10.7366/1896180020153301, s. 128–140; Michał Olszanowski, Piotr Winkielman: Rola płynności przetwarzania w procesach wnioskowania społecznego z ekspresji mimicznej twarzy [The role of perceptual fluency in social inferences from facial expressions], doi 10.7366/1896180020153302, s. 141–148; Olga Białobrzeska, Konrad Bocian, Michał Parzuchowski, Natalia Frankowska, Bogdan Wojciszke: To nie fair (bo mi szkodzi): zaangażowanie interesu własnego zniekształca ocenę sprawiedliwości dystrybutywnej [It’s not fair if I don’t gain from it: Engaging self-interest distorts the assessment of distributive justice], doi 10.7366/1896180020153303, s. 149–162; Marek Błażewicz: Wpływ orientacji na dominację społeczną i prawicowego autorytaryzmu na wnioskowanie o cechach wspólnotowych i kompetencyjnych [Influence of social dominance orientation and right-wing authoritarianism on inference of communion and competence traits], doi 10.7366/1896180020153304, s. 163–173; Kinga Piber, Małgorzata Kossowska: Wpływ motywowania do tłumienia stereotypowych myśli na poziom wyczerpania wolicjonalnego [uppression of prejudice and depletion of limited resources: The role of motivational intervention], doi 10.7366/1896180020153305, s. 174–191; Eugenia Mandal, Marcin Moroń, Anna Latusek: Wzbudzanie zazdrości jako metoda wywierania wpływu w bliskich związkach [Jealousy induction as influence strategy in close relationships], doi 10.7366/1896180020153306, s. 192–209; Damian Grabowski, Agata Chudzicka-Czupała: Wielowymiarowy profil etyki pracy (WPEP). Charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Multidimensional Work Ethic Profile [Psychometric validation of the Polish version of the Multidimensional Work Ethic Profile], doi 10.7366/1896180020153307, s. 210–230.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej