Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(21)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Audiobooki
(3)
Proza
(2)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(9)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Dział dla Dzieci i Młodzieży
(3)
Czytelnia Naukowa
(2)
Filia nr 1
(1)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 18
(1)
Punkt Biblioteczny nr 1
(1)
Czytelnia Naukowa - na miejscu
(10)
Autor
Andruszko Robert
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Greinert Agnieszka
(2)
Kłos Joanna (graficzka)
(2)
Molicka Maria (psycholog)
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Andruszko Robert (1966- )
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Bailey Anna
(1)
Bloch Michał (psycholog)
(1)
Boon Suzette
(1)
Bourne Edmund J
(1)
Brewińska Dorota
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cubała Wiesław Jerzy
(1)
Czupała Hubert
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Grela Joanna
(1)
Hart Onno van der (1941- )
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hofmann Stefan G
(1)
Jobes David A
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kingdon David G
(1)
Kita Sylwia
(1)
Kobularczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Sołtys Anna
(1)
Steele Kathy
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szewczak Rafał
(1)
Turkington Douglas (1957- )
(1)
Wallin David J
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Zdankiewicz-Ścigała Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dzieci
(15225)
6-8 lat
(9979)
Młodzież
(9225)
9-13 lat
(8710)
0-5 lat
(6807)
Psychoterapeuci
(21)
14-17 lat
(4547)
Niewidomi
(3136)
Szkoły podstawowe
(3044)
Dorośli
(785)
Szkoły średnie
(661)
Szkoły wyższe
(529)
18+
(506)
Klasa 3.
(376)
Klasa 8.
(365)
Klasa 2.
(315)
Klasa 6.
(305)
Szkoły ponadgimnazjalne
(296)
Rodzice
(291)
Klasa 5.
(288)
Klasa 7.
(267)
Szkoły ponadpodstawowe
(254)
Klasa 1.
(238)
Klasa 4.
(233)
Poziom podstawowy
(228)
Poziom średniozaawansowany
(227)
Gimnazja
(163)
A2 (poziom biegłości językowej)
(151)
B1 (poziom biegłości językowej)
(145)
Prawnicy
(132)
Poziom zaawansowany
(116)
A1 (poziom biegłości językowej)
(108)
B1 poziom biegłości językowej
(107)
Nauczyciele
(90)
B2 (poziom biegłości językowej)
(87)
A2 poziom biegłości językowej
(83)
B2 poziom biegłości językowej
(73)
Nauczyciele języka polskiego
(66)
Licea
(60)
Urzędnicy
(58)
Radcy prawni
(55)
Adwokaci
(54)
Szkoły zawodowe
(54)
Cudzoziemcy
(50)
Sędziowie
(50)
Przedszkola
(48)
Studenci
(46)
A1 poziom biegłości językowej
(44)
C1 (poziom biegłości językowej)
(43)
Aplikanci
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Menedżerowie
(40)
Technikum
(40)
Przedsiębiorcy
(37)
Nauczyciele przedszkoli
(36)
Katolicy
(33)
Lekarze
(33)
Poziom niższy średniozaawansowany
(32)
Biblioterapeuci
(31)
Klasa 8
(31)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(31)
Pracownicy samorządowi
(30)
Logopedzi
(29)
Nauczyciele nauczania początkowego
(28)
Poziom rozszerzony
(28)
C1 poziom biegłości językowej
(26)
Artyści plastycy
(23)
Nauczanie początkowe
(23)
Specjaliści ds. kadr
(23)
Księgowi
(22)
Pedagodzy
(22)
Psycholodzy
(21)
C2 (poziom biegłości językowej)
(20)
Uczniowie szkół podstawowych
(20)
Dziewczęta
(19)
Katecheci
(19)
Kobieta
(17)
Pracodawcy
(17)
Klasa 5
(16)
Notariusze
(16)
Prokuratorzy
(16)
Animatorzy
(15)
Klasa 6
(15)
Pracownicy socjalni
(15)
Policjanci
(14)
Uczniowie szkół ponadpodstawowych
(14)
Doradcy podatkowi
(13)
Rysownicy
(13)
Bibliotekarze
(12)
Klasa 4
(12)
Komornicy sądowi
(12)
Ekonomiści
(11)
Fizjoterapeuci
(11)
Klasa 7
(11)
Dyrektorzy szkół
(10)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(9)
C2 poziom biegłości językowej
(8)
Klasa 1
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Chłopcy
(7)
Temat
Dzieci
(4)
Lęk
(4)
Psychoterapia
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Techniki samopomocy
(3)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychoanaliza
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stres
(2)
Stres pourazowy
(2)
Trauma
(2)
Zaburzenia lękowe
(2)
Zespół stresu pourazowego
(2)
Arytmetyka
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Coaching
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dysocjacja (psychologia)
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Fobie
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Leczenie
(1)
Martwienie się
(1)
Mindfulness
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Opiekunowie i opiekunki rodzinni
(1)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z zaburzeniami osobowości
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Poczucie koherencji
(1)
Potraumatyczny wzrost
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia wieku dorastania
(1)
Psychoterapia integratywna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzicielstwo bliskości
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Schizofrenia
(1)
Schizofrenicy
(1)
Stres urazowy
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Współpraca pacjentów w leczeniu
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia dysocjacyjne
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zasoby osobiste (psychologia)
(1)
Zdarzenia zmieniające linię życia
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(6)
Opracowanie
(3)
Literatura dla dzieci
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Dla lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów oraz dla osób uzależnionych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 613.81/.84 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 613.81/.84 [Czytelnia] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / Anna Jean Ayres. - Warszawa : Fundacja Edukacji Nowoczesnej, 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Książka dla Każdego)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7(086.76) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The anxiety & phobia workbook.
Lęk, napady paniki i fobie nie pozwalają normalnie funkcjonować, rozwijać się, wywołują poczucie braku kontroli. Edward J. Bourne, specjalista w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej, udowadnia, że dzięki odpowiednim narzędziom można przezwyciężyć zamartwianie się, wyciszyć negatywną mowę wewnętrzną i zapanować nad natrętnymi myślami. Autor, opierając się na dowodach i najnowszych badaniach klinicznych, krok po kroku omawia skuteczne strategie leczenia agorafobii, lęku uogólnionego, zespołu stresu pourazowego i innych zaburzeń lękowych. Podkreśla znaczenie ekspozycji, wizualizacji i wyrażania emocji w procesie terapeutycznym. W nowym wydaniu tego klasycznego podręcznika zaktualizowano opisy poszczególnych zaburzeń zgodnie z klasyfikacją DSM-5 oraz dane dotyczące zakresu i częstotliwości ich występowania. Uzupełniono informacje na temat neurobiologicznych przyczyn napadów paniki i zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych. Dodano rozdziały o zamartwianiu się i zapobieganiu nawrotom po zakończonym leczeniu. Lęk i fobia to praktyczny poradnik zawierający cały wachlarz strategii niezbędnych do pokonywania problemów z lękiem. Zgromadzone w nim precyzyjne wskazówki i arkusze ćwiczeń będą pomocne zarówno dla terapeutów, jak i osób, które chcą się uwolnić od lęku, napadów paniki i fobii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616.891 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615.851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pracujesz z ludźmi? Jesteś coachem, trenerem, liderem, doradcą, nauczycielem, terapeutą? Szukasz inspiracji i skutecznych sposobów pracy z innymi? Coaching grupowy to metoda, która pozwala wspierać klientów w zmianie życiowej i zawodowej. Sięga po to, co najlepsze w coachingu, aby pracować jednocześnie z wieloma osobami. Sprawdza się w pracy z różnorodnymi odbiorcami i z różnymi tematami. Każdy może wykorzystać coaching grupowy do swoich celów: • Coach – jako sposób na pełniejszą realizację powołania i rozwój biznesu coachingowego. • Trener – jako alternatywę dla szkoleń i warsztatów wdrożeniowych. • Lider – jako narzędzie zwiększania efektywności pracowników. • Doradca – jako sposób na wymianę doświadczeń i dzielenie się dobrymi praktykami. • Nauczyciel – jako narzędzie do budowania motywacji i poczucia sprawczości u uczniów. • Terapeuta – jako pomysł na formułę grup wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.95/.96(07) (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pułapce myśli – dla nastolatków. Jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem Okres dorastania, buntu przeciwko wszystkim i wszystkiemu jest ciężkim czasem dla nastolatka i jego rodziców. Należysz do grupy dorosłych, którzy muszą znosić młodzieńcze humory czy sam nie radzisz sobie do końca z emocjami w czasie dojrzewania? W każdym z tych przypadków polecamy Ci książkę „W pułapce myśli – dla nastolatków. Jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem” napisaną przez psychologów. Louise Hayes, Ann Bailey oraz Joseph Ciarrochi są także promotorami pozytywnego myślenia i motywują do zmian w życiu. Co proponują w swojej pozycji? Poradnik dotyczący tego, jak żyć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The anxiety skills workbook : simple CBT and mindfulness strategies for overcoming anxiety, fear, and worry.
Lęk jest powszechnie doświadczaną emocją, która działa niczym system alarmowy w naszym ciele. Pomaga nam unikać sytuacji zagrażających życiu i pobudza nas, byśmy przygotowali się na niebezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że przejmuje kontrolę nad naszym życiem, zaburzając nasze funkcjonowanie i powodując stres niewspółmierny do okoliczności. Zamartwiamy się tym, co może się zdarzyć, lub w nieskończoność rozpamiętujemy przeszłe wydarzenia. Aby poradzić sobie z trudnymi emocjami, zazwyczaj zaczynamy unikać sytuacji, które je wywołują. To przynosi szybką ulgę, ale na dłuższą metę utrudnia nam osiąganie zamierzonych celów, wzmacnia lęk i nie pozwala dostrzec, że nasze obawy są nierealistyczne. Pojawić się też mogą nieprzyjemne doznania fizyczne: ból głowy, nudności, uczucie zmęczenia, a także kłopoty ze snem, z koncentracją i podejmowaniem decyzji oraz nerwowość, drażliwość i poczucie, że jest się na skraju wytrzymałości. Lęk i zamartwianie się wywołują wiele cierpienia, przeszkadzając w odczuwaniu spełnienia i szczęścia w życiu.Niniejszy poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z lękiem i zamartwianiem się, które wykorzystują elementy terapii poznawczo-behawioralnej i techniki uważności. Dowiesz się z niego, w jaki sposób myśli, zachowania i doznania fizyczne tworzą błędne koło lęku, które sprawia, że czujemy się jak w pułapce. Znajdziesz tu skuteczne ćwiczenia z zakresu uważnej świadomości zakotwiczające w bieżącej chwili, a także narzędzia, dzięki którym powstrzymasz zachowania unikowe i zmierzysz się z własnymi obawami. Co najważniejsze, odkryjesz, co wywołuje u ciebie lęk, i poznasz rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb. Postępując zgodnie z podanymi wskazówkami, będziesz w stanie zmienić swój umysł, a tym samym całe swoje życie. Lęk przestanie mieć nad tobą kontrolę i zaczniesz żyć tak, jak pragniesz.Dzięki zamieszczonym w książce przykładom i praktycznym ćwiczeniom dowiesz się, jak:Ľ zaprzestać unikania i stawiać czoło sytuacjom, które budzą w tobie lęk,Ľ rozpoznać i zmienić negatywne wzorce myślenia,Ľ poradzić sobie z doznaniami fizycznymi, które towarzyszą lękowi,Ľ zdystansować się od pełnych niepokoju myśli,Ľ rozpoznać i zmienić zachowania, które podtrzymują lęk,Ľ realizować to, na czym najbardziej ci zależy, mimo obaw i niepewności.Jeśli często odczuwasz lęk, znasz ten problem na wylot - po co więc masz stosować jedno, rzekomo uniwersalne podejście, skoro możesz sięgnąć po takie, które będzie pasowało do twoich potrzeb? Niniejszy poradnik, napisany przez jednego z czołowych światowych ekspertów od poznawczo-behawioralnego podejścia do emocji, zawiera najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z lękiem. Zaprezentowane w postaci przejrzystych modułów, dają się one bez trudu opanować i stosować zarówno łącznie, jak i jako osobne strategie. Badania wskazują, że owe moduły - swego rodzaju mikroumiejętności - są wysoce skuteczne i warte poznania. Gorąco polecam!Steven C. Hayestwórca terapii akceptacji i zaangażowania, autor książek W pułapce myśli i Umysł wyzwolonyTen poradnik może odmienić los osób cierpiących z powodu lęku. Odwołuje się do najnowszej, opartej na wynikach badań naukowych wiedzy na temat strategii terapeutycznych nakierowanych na łagodzenie najważniejszych jego objawów. Stefan Hofmann, znany na całym świecie badacz i klinicysta specjalizujący się w leczeniu zaburzeń lękowych, przedstawia w kilku modułach szczegółowe instrukcje, jak radzić sobie z tym wszystkim, co leży u podstaw uporczywego lęku. Czytelnicy znajdą tu opisy przypadków, przejrzyste formularze i przystępne objaśnienia. Poradnik stanowi budującą odmianę na tle licznych dostępnych na rynku samopomocowych książek na temat lęku.dr David A. Clarkemerytowany profesor na wydziale psychologii University of New Brunswick,autor książki The anxious thoughts workbook
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Dla klinicystów i terapeutów pracujących z osobami ujawniającymi myśli i tendencje samobójcze oraz wszystkich specjalistów związanych z terapią behawioralną.
Niniejszy podręcznik, opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń klinicznych i badań naukowych autora, przedstawia skuteczną metodę terapeutyczną CAMS, stosowana przez specjalistów na całym świecie. Opracowana przez Jobesa procedura postępowania prowadzi do znacznej redukcji myśli samobójczych u pacjentów oraz obudzenia w nich nadziei, a także umożliwia identyfikację i poddanie dalszej terapii konkretnych czynników skłaniających ich do samobójstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.895.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest pierwszym na rynku opracowaniem, które pozwala zarówno terapeutom par, jak i psychologom na poznanie integracyjnych sposobów pracy z parami wykazującymi złożone problemy w relacji. Jest doskonałą pomocą dla nowych terapeutów uczących się prowadzenia tej terapii w porządkowaniu wiedzy w tym zakresie, a także inspiracją dla tych terapeutów par, którzy mają trudność w wybraniu nurtu w pracy z parami, zachęcając do stosowania integracji w ramach różnych podejść. Duża zaletą publikacji są zawarte w niej przykłady pracy z parami, cytaty z sesji terapeutycznych oraz autoanalizy psychoterapeuty. Zaprezentowane procesy psychoterapeutyczne pozwalają na lepsze przyswojenie wiedzy teoretycznej oraz zwiększanie kompetencji odbiorców w ramach własnej praktyki. Z tego względu monografia może posłużyć jako podręcznik w terapii par. Skierowana jest przede wszystkim do psychologów, psychoterapeutów pracujących terapeutycznie z parami, a także z rodzinami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dla rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie, studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii.
Współczesne czasy są źródłem licznych zagrożeń i kryzysów, związanych z różnego rodzaju wypadkami, kataklizmami, zagrażającymi życiu chorobami, aktami przemocy, a ostatnio także pandemią COVID-19 czy wojną w Ukrainie. Doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa czy adolescencji może mieć istotny wpływ na funkcjonowanie jednostki w okresie dorosłości. Zważywszy na fakt coraz większego rozpowszechnienia zdarzeń traumatycznych i pogarszającego się zdrowia psychicznego nastolatków, rośnie zapotrzebowanie na badania w tym obszarze. Można także przewidywać, że wzrośnie liczba młodych osób wymagających profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Monografia podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką jest doświadczanie traumy przez młodzież, jej konsekwencje i czynniki warunkujące. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką traumy, w tym rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.944.4 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Wszechstronny podręcznik poświęcony budowaniu relacji terapeutycznych z dziećmi poprzez zabawę. Najnowsze badania wykazują skuteczność terapii zabawą w pracy z dziećmi z trudnymi zachowaniami, z zaburzeniami rozwojowymi, z niepełnosprawnościami, a także znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej. Garry L. Landreth nie tylko omawia rozwój terapii zabawą i przedstawia podstawowe badania poświęcone tej formie pracy z najmłodszymi, ale także szczegółowo i w przystępny sposób uczy, jak budować relacje z dzieckiem, tak aby mogło ono w pełni wyrażać i odkrywać swoje Ja poprzez zabawę w celu optymalnego wzrostu i rozwoju. W książce omówiono m. in. znaczenie zabawy w życiu dzieci, funkcje zabawy w procesie terapeutycznym, założenia zorientowanej na dziecko terapii zabawą, zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi, rolę terapeuty i rodziców w terapii zabawą. Terapeuci znajdą tutaj także szczegółowe wskazówki dotyczące organizacji pokoju zabaw oraz zalecanych zabawek i materiałów, sugestie, jak odnosić się do rodziców i jak wyjaśniać terapię zabawą oraz sugestie dotyczące reagowania na typowe problemy pojawiające się w pokoju zabaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.851 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 1. pt.: Mały człowiek, wielkie potrzeby : jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka.
Na okładce: Poradnik oparty na terapii schematów.
Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek - wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych - potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki "Mały człowiek, wielkie potrzeby". Karen i John Louisowie napisali ten poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty Good Enough Parenting odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencje, realistyczne granice, realistyczne oczekiwania oraz wartości duchowe i wspólnota. Autorzy przekonują, że zaspokojenie tych potrzeb jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka. Tłumaczą, że źródło większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach stanowią właśnie niezaspokojone potrzeby emocjonalne z okresu dzieciństwa. Toksyczne czy bolesne doświadczenia prowadzą do negatywnych wzorców myślenia, odczuwania, zachowania, które potem dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerem czy w końcu we własne rodzicielstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2021. - 202, [6] stron : ilustracje ; 21x23 cm.
Dla rodziców, nauczycieli, terapeutów.
Nauka czytania” jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka liczenia / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2018. - 141, [3] strony : ilustracje ; 21x23 cm.
Dla rodziców, nauczycieli, terapeutów.
Nauka liczenia to książka dla dzieci z trudnościami w uczeniu sie matematyki, z problemami z liczeniem i rozumowaniem matematycznym oraz dyskalkulią. Zawiera wskazówki dla rodziców oraz interesujace ćwiczenia i zabawy, które ułatwiają opanowanie podstaw liczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.09.2022)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51 Poz. II (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.964.2 [Czytelnia] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Bajki terapeutyczne / Maria Molicka. - [Warszawa] : Media Rodzina, 2012. - 1 płyta CD (4 godziny 57 minut) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Bajki terapeutyczne ; cz. 1-2)
Jeśli chcesz pomóc dziecku w przezwyciężeniu lęku, gdy boi się przedszkola, szpitala, porzucenia, kompromitacji, gdy ciężko przeżywa konflikty w rodzinie lub pierwszy raz zetknęło się ze śmiercią, słuchaj z nim bajek terapeutycznych. Konstruując świat na poły realny, na poły fantastyczny, bajki te tworzą najbliższą rozumieniu dziecka rzeczywistość, dają wsparcie w sytuacjach kryzysowych i pomagają uporać się z trudnymi emocjonalnie zdarzeniami. Rodzice, terapeuci i wychowawcy zaznajomieni ze stosowanymi w bajkach technikami psychologicznymi będą mogli na ich kanwie tworzyć własne opowiadania, które pomogą uodpornić dziecko na lęk lub znacznie zmniejszyć jego porażające działanie. Autorka Bajek terapeutycznych, Maria Molicka, jest psychologiem od lat pracujący z dziećmi i młodzieżą, członkinią Europejskiego Towarzystwa Psychologii Zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/B(086.76) (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Bajki terapeutyczne / Maria Molicka ; czyta Agnieszka Greinert. - [Warszawa] : Media Rodzina, 2007. - 2 płyty CD (2 godz. 25 min) : digital, stereo. ; 12 cm.
(Bajki terapeutyczne ; cz. 1-2)
Zawiera: Płyta 1: 1. Misiulek w przedszkolu 2. Wesoły Pufcio 3. Lisek Łakomczuszek 4. Piłeczka.
Płyta 2: 1. Kurek i Kwaczuś, 2. Zuzi Buzi, 3. O laleczce, która była klownem, 4. Zwaśnione pory roku.
Jeśli chcesz pomóc dziecku w przezwyciężeniu lęku, gdy boi się przedszkola, szpitala, porzucenia, kompromitacji, gdy ciężko przeżywa konflikty w rodzinie lub pierwszy raz zetknęło się ze śmiercią, słuchaj z nim bajek terapeutycznych. Konstruując świat na poły realny, na poły fantastyczny, bajki te tworzą najbliższą rozumieniu dziecka rzeczywistość, dają wsparcie w sytuacjach kryzysowych i pomagają uporać się z trudnymi emocjonalnie zdarzeniami. Rodzice, terapeuci i wychowawcy zaznajomieni ze stosowanymi w bajkach technikami psychologicznymi będą mogli na ich kanwie tworzyć własne opowiadania, które pomogą uodpornić dziecko na lęk lub znacznie zmniejszyć jego porażające działanie. Autorka Bajek terapeutycznych, Maria Molicka, jest psychologiem od lat pracujący z dziećmi i młodzieżą, członkinią Europejskiego Towarzystwa Psychologii Zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest pierwszą tego rodzaju publikacją na rynku wydawniczym, która ujmuje funkcjonowanie opiekunów osób z otępieniem typu alzheimerowskiego, z punktu widzenia potencjału determinującego ich zdrowie psychiczne. W książce przedstawiono uwarunkowania osobowościowe i czynniki psychospołeczne mające istotny udział w kształtowaniu poziomu obciążenia wynikającego z pełnienia długotrwałej opieki. Autorka wskazuje na potrzebę skupienia się na potencjale psychologicznym opiekunów, który należy wykorzystać, wspierając ich w trudnej pracy z podopiecznymi. Uwzględnienie czynników osobowościowych oraz indywidualnych zasobów stanowi w badaniach nowatorskie podejście, wskazując pozytywne czynniki, wspierające proces opieki. Posługując się przystępnym językiem autorka wskazuje m.in. na: • etiologię i patogenezę otępienia typu alzheimerowskiego, • znaczenie zasobów w procesie sprawowania opieki, • psychologiczne i społeczne konsekwencje sprawowania opieki, • powstawanie zespołu opiekuna, jako następstwa sprawowania opieki, • pośredniczącą rolę zasobów osobistych w kształtowaniu poziomu obciążenia opiekunów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616-083 [Czytelnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej