Konkurencyjność
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Czytelnia Naukowa
(6)
Filia nr 12
(1)
Autor
Krakowiak-Bal Anna
(2)
Ziemiańczyk Urszula
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Czaja Izabela
(1)
Galloway Scott (1964- )
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Kosała Małgorzata
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
McNamee Roger (1956- )
(1)
Michalik Zbigniew
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Morawczyński Rafał
(1)
Pietruszka-Ortyl Anna
(1)
Piątkowski Marcin (1975- )
(1)
Puławski Krzysztof
(1)
Rogoda Bogdan
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Siekierski Jan (1939- )
(1)
Urbaniec Maria (ekonomia)
(1)
Wach Krzysztof (1976- )
(1)
Wdowiak Wojciech
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zieliński Kazimierz (ekonomia)
(1)
Łukasik Paweł (organizacja i zarządzanie)
(1)
Żur Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(2)
Menedżerowie produkcji
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Temat
Kobieta
(4039)
Przyjaźń
(3295)
Rodzina
(2804)
Miłość
(2774)
Literatura polska
(1995)
Konkurencyjność
(-)
Tajemnica
(1944)
Nastolatki
(1762)
Śledztwo i dochodzenie
(1754)
Zabójstwo
(1595)
II wojna światowa (1939-1945)
(1557)
Język angielski
(1556)
Relacje międzyludzkie
(1547)
Historia
(1304)
Magia
(1275)
Dzieci
(1268)
Rodzeństwo
(1116)
Uczniowie
(1095)
Dziewczęta
(1058)
Zwierzęta
(1053)
Relacja romantyczna
(1047)
Żydzi
(1010)
Życie codzienne
(1008)
Małżeństwo
(970)
Pisarze polscy
(932)
Wojsko
(915)
Język polski
(879)
Sekrety rodzinne
(830)
Władcy
(821)
Uczucia
(806)
Pamiętniki polskie
(787)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Trudne sytuacje życiowe
(781)
Wojna 1939-1945 r.
(758)
Kultura
(755)
Wakacje
(740)
Chłopcy
(736)
Polacy za granicą
(716)
Osoby zaginione
(688)
Policjanci
(681)
Uprowadzenie
(680)
Filozofia
(661)
Psy
(661)
Podróże
(659)
Szlachta
(642)
Boże Narodzenie
(640)
Arystokracja
(624)
Polityka
(612)
Samotność
(608)
Zakochanie
(588)
Sztuka
(585)
Matki i córki
(572)
Dziennikarze
(570)
Dojrzewanie
(560)
Sieroty
(560)
Humor
(550)
Literatura
(535)
Spisek
(534)
Przestępczość zorganizowana
(527)
Śmierć
(520)
Politycy
(513)
Duchowieństwo katolickie
(510)
Koty
(510)
Poszukiwania zaginionych
(510)
Wybory życiowe
(499)
Zemsta
(480)
Psychologia
(473)
Publicystyka polska
(470)
Prywatni detektywi
(469)
Lekarze
(466)
Język niemiecki
(454)
Prawo
(446)
Zamki i pałace
(443)
Wychowanie w rodzinie
(442)
Dziecko
(439)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(439)
Ojcowie i córki
(434)
Zdrada
(432)
Pisarze
(431)
Przedsiębiorstwo
(424)
Harcerstwo
(423)
Turystyka
(419)
Młodzież
(416)
Mężczyzna
(408)
Chrześcijaństwo
(405)
Rody
(403)
Seryjni zabójcy
(400)
Dziadkowie i wnuki
(399)
Katolicyzm
(396)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(393)
Obyczaje i zwyczaje
(393)
Nauczyciele
(388)
Szkoły
(387)
Wojna
(376)
Władza
(368)
Marzenia
(366)
Poezja polska
(349)
Duchy
(347)
Walka dobra ze złem
(346)
Matura
(341)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(340)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Tarnów (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.5 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.04.2024)
Książka
W koszyku
Fouŕ : wielka czwórka : ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google / Scott Galloway ; przełożyła Jolanta Kubiak. - Wydanie I poprawione (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2024. - 367, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Tytuł oryginału: The Fouŕ : the hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google.
Scott Galloway zadaje fundamentalne pytania: jak wielka czwórka infiltruje nasze życie, że nie sposób jej pominąć ani zbojkotować? Dlaczego rynek i ludzie wybaczają jej grzechy, które pogrążyłyby inne firmy? I czy ktokolwiek jest w stanie się jej przeciwstawić? Ujawnia skrzętnie skrywane strategie wielkiej czwórki i to, jak sprawnie manipuluje ona naszymi podstawowymi potrzebami emocjonalnymi. Pokazuje też, jak wykorzystać wiedzę o niej we własnej drodze na szczyt, bo bez względu na to, czy chce się być dla wielkiej czwórki konkurencją, partnerem w biznesie czy tylko żyć w zdominowanym przez nią świecie, trzeba ją zrozumieć. Jedyna tego rodzaju książka. Nie tylko informacja i analiza, ale i niezła rozrywka. Już nigdy nie spojrzysz na te cztery firmy w taki sam sposób. - Jonah Berger, autor Efektu wirusowego w biznesie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004.738.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Monografia jest rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładzie województwa małopolskiego”, finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Głównymi celami proponowanej publikacji są: wskazanie wybranych metod doskonalenia organizacji biznesu i ich charakterystyka jako przyszłych narzędzi budowania konkurencyjności oraz innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju (cel teoretyczny), przykładowa prezentacja metodyki budowy analizy progowej jako narzędzia zarządzania zrównoważonym rozwojem obszarów wiejskich, ze szczególnym uwzględnieniem procesów z udziałem wiedzy (cel utylitarny metodyczny), wyznaczenie hipotetycznych obszarów zarządzania wiedzą na terenach wiejskich, na przykładzie zaprezentowanych koncepcji literaturowych oraz kierunków badań własnych autorów w zakresie typologii (cel utylitarny praktyczny), analiza przypuszczalnych kierunków badań i możliwości zastosowania analizy progowej oraz wybranych i scharakteryzowanych metod zachodnich, a także japońskich w budowaniu zasobu wiedzy w zakresie urbanizacji obszarów wiejskich, analogicznie do procesów urbanizacji miast.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338.43 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Dla praktyków i teoretyków zajmujących się problematyką rozwoju obszarów wiejskich i zarządzania wiedzą.
OPIS KSIĄŻKI Pliki do pobrania Monografia jest zaplanowanym rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładzie województwa małopolskiego”. Celem zespołu badawczego było powiązanie trudnego procesu zmian społeczno-gospodarczych, zachodzących bardzo wolno na obszarach wiejskich z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania obecnymi w najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstwach. Zarządzanie wiedzą jest koncepcją ukierunkowaną na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów wiedzy czy eliminowanie luk wiedzy, a to przekłada się między innymi na doskonalenie funkcjonowania organizacji, redukcję ryzyka, rozwój relacji z otoczeniem, uzyskiwanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych i innowacji produktowych. Założono, że mimo braku oficjalnych potwierdzeń w badanych instytucjach o występowaniu zarządzania wiedzą i istnieniu systemu zarządzania wiedzą w ramach rozwoju obszarów wiejskich, zarządzanie wiedzą istnieje, a procesy z udziałem wiedzy są realizowane, mimo że mogą być przez pracowników nieuświadamiane. Monografia jest adresowana zarówno do praktyków, jak i teoretyków zajmujących się problematyką rozwoju obszarów wiejskich oraz zarządzania wiedzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338.43 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów kierunków ekonomicznych, zwłaszcza logistyki oraz zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych o profilu menedżerskim, praktyków biznesu, kadry menedżerskiej przedsiębiorstw.
Począwszy od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw. potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby, zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa. Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami (symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej, długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka. Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami materiałów, towarów i informacji w skali przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.2 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Książka dla Każdego)
Nagranie przeznaczone dla osób niewidomych i słabowidzących.
Fascynująca osobista opowieść, ale też bardzo wnikliwa analiza sił, które mogą zniszczyć nasz świat. Książka opowiada o Facebooku i jego twórcach, a zarazem ukazuje historię biznesu związanego z nowymi technologiami oraz ludzi, którzy je tworzyli = a teraz zabrakło im odwagi, by stanąć oko w oko z demonami, które sami powołali do życia. Autor, Roger McNamee, doradca Zuckerberga w pierwszych latach działania Facebooka, potrzebował trochę czasu, by zrozumieć, co tak naprawdę się stało i co z tym zrobić. W rezultacie otrzymaliśmy książkę, która jasno i precyzyjnie wyjaśnia, dlaczego nowe technologie mogą zagrażać demokracji. "Sztuczna inteligencja może być jednym z największych społecznych zagrożeń. W takich firmach jak Facebook czy Google ma ona olbrzymią przewagę: nieprzebrane źródła informacji i skalowalność systemu, niezwykle dokładne profile ponad dwóch miliardów użytkowników (co w przypadku Facebooka oznacza również głębokie zrozumienie tego, co porusza ich emocje), dokładny obraz lokalizacji wszystkich użytkowników, ich związków i aktywności, a także finansowe przesłanki do tego, żeby manipulować uwagą użytkowników bez względu na konsekwencje. Można powiedzieć, że ta sztuczna inteligencja jest bezpośrednio podpięta do mózgów ponad dwóch miliardów ludzi, którzy nie zdają sobie z niczego sprawy." [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004.7(086.76) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5(083.1) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz kadry kierowniczej przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Publikacja jest efektem najnowszych badań z zakresu konkurencyjności przedsiębiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnień od uwarunkowań międzynarodowych konkurencyjności przez konkurencyjność rożnych modeli biznesu po wpływ czynników finansowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania funduszy venture capital. Przedstawione zagadnienia dotyczą wielu sektorów, m.in.: przedsiębiorczości społecznej, ekoinnowacyjnych i kreatywnych. Różnorodność tematyczna oraz odniesienie się nie tylko do konkurencyjności, ale też przedsiębiorczości i zarządzania sprawia, że jest to publikacja przydatna nie tylko dla pracowników naukowych, ale też praktyków biznesu.[okładka]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.04.2024)
Czytelnia Specjalistyczna
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej