Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(142)
Forma i typ
Książki
(141)
Publikacje naukowe
(66)
Publikacje fachowe
(56)
Publikacje dydaktyczne
(39)
Poradniki i przewodniki
(22)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(132)
wypożyczone
(15)
tylko na miejscu
(7)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(30)
Dział dla Dzieci i Młodzieży
(5)
Dział Książki Obcojęzycznej
(4)
Centrum Wiedzy o Tarnowie i Regionie
(3)
Dział Terenowy
(6)
Czytelnia Naukowa
(79)
Filia nr 1
(8)
Filia nr 2
(5)
Filia nr 8
(3)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 12
(3)
Filia nr 13
(3)
Filia nr 17
(3)
Filia nr 18
(1)
Czytelnia Naukowa - na miejscu
(5)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Bentyn Zbigniew
(2)
Bugaj Justyna
(2)
Bugdol Marek (1966- )
(2)
Gancarczyk Jacek
(2)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(2)
Gołembski Marcin
(2)
Kauf Sabina
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Krakowiak-Bal Anna
(2)
Lipa Michał
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Sielicki Leszek
(2)
Stuss Magdalena Maria
(2)
Szafrański Michał
(2)
Szołtysek Jacek
(2)
Tokarski Andrzej (ekonomia)
(2)
Tokarski Maciej
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Wójcik Jacek (ekonomia)
(2)
Ziemiańczyk Urszula
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Ahrens Frank (1963- )
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Aue Wiesława
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Beck Ewa
(1)
Biniek Zenon (1948- )
(1)
Blikle Andrzej (1939- )
(1)
Bloch Michał (psycholog)
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Bombik Wojciech
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Boszko Tomasz
(1)
Bozarth Cecil C
(1)
Brunson Russell
(1)
Brzoska Rafał (1977- )
(1)
Budzanowska-Drzewiecka Małgorzata
(1)
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
(1)
Busławski Adam
(1)
Buła Piotr
(1)
Bączek Jakub B
(1)
Błaż Agata
(1)
Cagan Marty (1959- )
(1)
Carnegie Dale (1888-1955)
(1)
Chmielewski Jacek M
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Czekalski Michał
(1)
Czwojdrak Aleksandra
(1)
Dietrich Malwina
(1)
Dmowska-Pycka Aneta
(1)
Dmuchowski Tomasz
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Dąbrowska Agata (medycyna)
(1)
Dąbrowski Artur (marketing)
(1)
Dąbrowski Marek (medycyna)
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
Elliot Jay
(1)
Eris Irena (1950- )
(1)
Ewing Jack
(1)
Fandrejewska Alicja
(1)
Farrall Cate
(1)
Felis Paweł (1969- )
(1)
Filipiak Beata Zofia
(1)
Fischer Iwona
(1)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(1)
Galloway Scott (1964- )
(1)
Gasper Dorota
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Gałusza Marek
(1)
Gałuszka Grzegorz
(1)
Gierusz Barbara (1952- )
(1)
Golnau Wiesław (1965- )
(1)
Gorzelany Teresa
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grabowski Wiesław (1962- )
(1)
Graziosi Dean
(1)
Grela Joanna
(1)
Gryczko Noemi
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Górecka Ewa
(1)
Gąsior Marcin
(1)
Hall Katarzyna (1957- )
(1)
Handfield Robert B
(1)
Heidtman Joanna
(1)
Hrywniack Jean-Marie
(1)
Iannarino Anthony
(1)
Jabłoński Artur
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janicki Przemysław
(1)
Jaracz Beata
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jaśko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(70)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(129)
1901-2000
(6)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(140)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(138)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(41)
Menedżerowie
(24)
Przedsiębiorcy
(13)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Doradcy personalni
(3)
Poziom średniozaawansowany
(3)
Pracownicy samorządowi
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Handlowcy
(2)
Księgowi
(2)
Nauczyciele
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Specjaliści ds. public relations
(2)
Studenci
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Audytorzy jakości
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 poziom biegłości językowej
(1)
Bibliotekarze
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy bibliotek
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dziennikarze
(1)
Ekonomiści
(1)
Inspektorzy bhp
(1)
Konsultanci jakości
(1)
Lekarze
(1)
Logistycy
(1)
Menedżerowie jakości
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Policjanci
(1)
Politycy
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy ds. osobowych
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedstawiciele handlowi
(1)
Redaktorzy
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(3)
Temat
Zarządzanie
(31)
Przedsiębiorstwo
(17)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(16)
Marketing
(10)
Innowacje
(8)
Motywacja pracy
(8)
Sukces
(8)
Kadry
(7)
Logistyka gospodarcza
(7)
Konkurencyjność
(6)
Logistyka
(6)
Organizacja
(6)
Przywództwo
(6)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Komunikacja marketingowa
(5)
Menedżerowie
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Analiza finansowa
(4)
Coaching
(4)
Model biznesowy
(4)
Praca zespołowa
(4)
Przedsiębiorczość
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
Techniki sprzedaży
(4)
Zaangażowanie pracowników
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Bibliotekarstwo
(3)
Biznesplan
(3)
Branża TSL
(3)
Finanse
(3)
Globalizacja
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Internet
(3)
Język angielski
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Marka (ekonomia)
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Marketing elektroniczny
(3)
Płaca
(3)
Reklama
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Transport
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Łańcuch dostaw
(3)
Apple Inc
(2)
Bibliotekoznawstwo
(2)
Business Intelligence
(2)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
Dobre praktyki
(2)
Działalność gospodarcza
(2)
Etyka biznesu
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Informatyzacja
(2)
Jakość usług
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje menedżerskie
(2)
Kultura
(2)
Marketing społecznościowy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Ocena pracowników
(2)
Osobowość
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Prawo pracy
(2)
Produkcja
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przemysł motoryzacyjny
(2)
Public relations
(2)
Rachunkowość
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Samorealizacja
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
Spedycja
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Strategia marketingowa
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Szkolnictwo
(2)
Służby mundurowe
(2)
Usługi elektroniczne
(2)
Wartościowanie pracy
(2)
Wsie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Zarządzanie produktem
(2)
Zarządzanie relacjami z klientami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
Ahrens, Frank (1963- )
(1)
Amazon.com
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza semiotyczna
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Archetyp (psychologia)
(1)
Audyt
(1)
Temat: czas
2001-
(54)
1901-2000
(7)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Korea Południowa
(1)
Niemcy
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(40)
Podręcznik
(32)
Opracowanie
(27)
Monografia
(20)
Materiały pomocnicze
(14)
Praca zbiorowa
(8)
Raport z badań
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Reportaż
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Biografia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5821)
Edukacja i pedagogika
(2955)
Literaturoznawstwo
(2652)
Kultura i sztuka
(1150)
Socjologia i społeczeństwo
(1007)
Zarządzanie i marketing
(142)
Medycyna i zdrowie
(996)
Religia i duchowość
(881)
Psychologia
(865)
Językoznawstwo
(844)
Podróże i turystyka
(780)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(705)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(691)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(607)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(489)
Hobby i czas wolny
(456)
Biologia
(442)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(381)
Rozwój osobisty
(378)
Geografia i nauki o Ziemi
(320)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(319)
Kulinaria
(312)
Kultura fizyczna i sport
(304)
Etnologia i antropologia kulturowa
(291)
Architektura i budownictwo
(228)
Styl życia, moda i uroda
(217)
Filozofia i etyka
(199)
Informatyka i technologie informacyjne
(150)
Fizyka i astronomia
(136)
Nauka i badania
(124)
Inżynieria i technika
(111)
Media i komunikacja społeczna
(109)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(104)
Ochrona środowiska
(83)
Transport i logistyka
(72)
Rolnictwo i leśnictwo
(64)
Dom i ogród
(63)
Archeologia
(56)
Praca, kariera, pieniądze
(56)
Matematyka
(47)
Chemia
(45)
Varia
(5)
Histori
(2)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Klultura fizyczna i sport
(1)
142 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.5 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.04.2024)
Książka
W koszyku
(Mundus : ludzie)
Opowieść o małym państwie i wielkich ambicjach.
Pali-pali, czyli "szybko, szybko", to podstawa kultury współczesnej Korei Południowej. Ścigając się z czasem i rozwijając olbrzymie koncerny, ten nieduży kraj przeobraził się w gospodarczą potęgę. Odpowiedzi na pytanie, jak można było osiągnąć taki sukces, udziela autor, Frank Ahrens - amerykański dziennikarz, który został wiceprezesem Hyundai Motor Company. Emigrant z Zachodu, przez pryzmat najlepszej koreańskiej firmy motoryzacyjnej, przedstawia czytelnikom azjatycki świat biznesu - bardzo oficjalny za dnia i więcej niż swawolny w nocy. Biznesowy strój wraz z klapkami pod prysznic, firmowe imprezy z jedenastoma szklaneczkami alkoholu na głowę i uzależnienie od karaoke to tylko niektóre osobliwości perfekcyjnie funkcjonującego konglomeratu. "Koreańczycy", pełni trafnych i zabawnych spostrzeżeń, rzucają światło na kulturę znaną niewielu mieszkańcom Europy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308(519.5) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie się przedsiębiorstwa do funkcjonowania w niepewnym otoczeniu powinno zredukować liczbę podjętych pod presją czasu błędnych decyzji biznesowych w przypadku wystąpienia zagrożeń w postaci sytuacji kryzysowych. W praktyce gospodarczej, a także w szeroko pojętym środowisku naukowym panuje konsensus co do tego, że przedsiębiorstwa powinny nie tylko dążyć do adaptacji, lecz przede wszystkim do kształtowania postawy wyprzedzającej reaktywności. Cechuje się ona permanentnym ukierunkowaniem organizacji na wszystkich jej szczeblach na zmianę, która była oraz jest i wydaje się, że będzie w przyszłości nabierała na dynamice. W kontekście tych rozważań warto stale dbać o dyskurs naukowy i konfrontację teorii i praktyki gospodarczej, aby zachować nie tylko ciągłość wymiany poglądów, ale poprzez efekty synergiczne budować dla obu stron wartość dodaną. Dla praktyki gospodarczej będzie nią poszerzenie horyzontu o nowe spojrzenie, często wykraczające swoim myśleniem poza dotychczasowe ramy sektora, dla nauki zaś - budowanie nowych paradygmatów, a także teorii naukowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obowiązkowa pozycja dla każdego lidera. Czego można nauczyć się od Billa Gatesa, Winstona Churchilla czy Marka Zuckerberga? Jak zostać przywódcą światowej klasy? Co czyni lidera naprawdę skutecznym i charyzmatycznym? Na wszystkie te pytania odpowiada w swojej książce Terry R. Bacon, jeden ze stu najwybitniejszych na świecie myślicieli w dziedzinie przywództwa (ranking magazynu „Leadership Excellence”). Autor udowadnia, że nie można wywierać pożądanego wpływu, jeśli nie zrozumie się istoty władzy i nie zbuduje wystarczająco silnych jej fundamentów. Dzięki publikacji dowiesz się, jak odkryć źródło swojej władzy, w jaki sposób ją pozytywnie wykorzystać i co zrobić, by skutecznie oddziaływać na innych. Otrzymasz sprawdzone techniki, jak budować przestrzeń władzy, a w rezultacie – jak wywierać większy wpływ. Nauczysz się wprowadzać swoje idee w życie, a pomysły – przekuwać w sukces. To jedna z najlepszych książek biznesowych (wg CIO Insight). [lubimyczytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.46 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla badaczy przedmiotowych zjawisk oraz praktyków.
Celem podstawowym niniejszej monografii jest wskazanie prawdopodobnych trendów w dziedzinie logistyki i łańcuchów dostaw, które z natury mają obecnie charakter międzynarodowy. Trendy te są prognozą wynikającą z obserwowanych procesów historycznych i bieżących. Można przyjąć, że stanowią swoisty azymut dla menedżerów logistyki i łańcuchów dostaw. Azymut, czyli punkty orientacyjne, które menedżer w każdym sektorze, branży i konkretnym przedsiębiorstwie może wykorzystać do wytyczenia indywidualnej i oryginalnej ścieżki rozwoju. Książka rozpoczyna się od refleksji historycznej ukazującej ewolucję rozwoju zasad, metod i zastosowań logistyki. Następnie w kompleksowy sposób pokazano wpływ postępu w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych na działalność logistyki i sterowanie procesami logistycznymi i łańcuchami dostaw. W dalszej kolejności przedstawiono znaczenie i konsekwencje zjawiska tak zwanej hybrydyzacji oferty rynkowej przedsiębiorstw, czyli dążenia do podnoszenia satysfakcji odbiorców dzięki uzupełnianiu rzeczowej formy wyrobów przez świadczenie usług okołoproduktowych. W końcu starano się zidentyfikować i rozważyć wpływ dostrzeżonych zjawisk na przyszłą charakterystykę procesów logistycznych i zarządzanie łańcuchami dostaw. Można mieć nadzieję, że zaprezentowane ustalenia i opinie staną się przesłankami do refleksji i dyskusji przede wszystkim w środowisku badaczy przedmiotowych zjawisk oraz okażą się pomocne w inspirowaniu praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim czasie ujawniło się bardzo wiele czynników uświadamiających niewłaściwy charakter dotychczasowej logiki procesów społeczno-gospodarczych. Świadectwem racjonalności zachowań społecznych było (a w zasadzie nadal jest) nieustanne bogacenie się zarówno na poziomie indywidualnych gospodarstw domowych, jak i w odniesieniu do całych państw. Ludzie pożądają coraz bogatszej konsumpcji, przedsiębiorstwa są zarządzane w celu maksymalizacji zyskowności, a państwa są rządzone ze względu na dążenie do coraz większego PKB. Skutki tej logiki okazały się katastrofalne. W odniesieniu do gospodarstw domowych zjawisko nadmiernej konsumpcji prowokuje do ciągłego zmieniania się krótkotrwałych mód, do nieustannych zakupów i do produkowania coraz większej ilości odpadów. Napędem tej nadmiernej konsumpcji jest rosnąca produkcja, jednocześnie podążająca za zmiennym popytem oraz ten popyt kreującą z wykorzystaniem wyrafinowanych narzędzi marketingowych. Nieracjonalność takiego schematu działalności materializuje się w coraz większym i coraz szybszym zużyciu dostępnych zasobów naturalnych i energii. Dodatkowo pojawiły się negatywne efekty społeczne i ekonomiczne pogarszające jakość życia ludzi. Dokonana globalizacja gospodarki światowej jest powodem rosnącego znaczenia logistyki międzynarodowej. Znaczenie logistyki zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej uprawnia do postawienia pytania, w jaki sposób logistyka może włączyć się w proces oczekiwanych zmian i jak może przyczyniać się do kreowania dobrostanu społecznego. Dobrostan jest tu pojmowany jako synonim jakości życia. Pierwsze dwa rozdziały książki mają charakter wprowadzający. Na początku przedstawiono nowoczesny paradygmat logistyki, czyli współczesne rozumienie jej istoty nastawione właśnie raczej na jakość obsługi klienta i jakość życia, niż na maksymalizację korzyści ekonomiczno-finansowych przedsiębiorstw i ich właścicieli. Następnie skoncentrowano uwagę na kryteriach oceny i optymalizacji dobrostanu, różnicując je od standardowych kryteriów dotyczących dobrobytu materialnego. W kolejnej części książki są podejmowane zagadnienia dostępności czasowo-przestrzennej, kosztowej, decyzyjnej oraz, w końcu, problem zagospodarowania towarów już niechcianych albo odpadowych. Tezą, której autorzy usiłują dowieść, jest twierdzenie, że logistyka nie tylko okazuje się narzędziem ułatwiającym ciągłość i płynność procesów gospodarczych, lecz także ma znaczenie dla jakości życia i może się przyczynić do poprawy dobrostanu społecznego na całym świecie. [bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarobić milion, idąc pod prąd : wolność finansowa w czterech etapach / Jakub B. Bączek. - Wydanie 3, (poprawione). - Warszawa : Stageman, 2015. - 203 strony : wykresy ; 21 cm.
Na okładce: Polskie realia - niespotykana bezpośredniość autora. Wydanie specjalne.
Na powstanie tej książki czekało w Polsce wielu ludzi. W niezwykle, jak na literaturę tego typu, bezpośredni sposób, Jakub B. Bączek pisze o budowaniu firmy od zera, bez mentorów i dofinansowań, w polskich warunkach. Szczodrze dzieli się przykładami ze swoich biznesów i inwestycji. Z dużym poczuciem humoru odnosi się do tradycyjnych sposobów myślenia o biznesie czy rozwoju i bezlitośnie udowadnia, że te sposoby myślenia są już nieskuteczne. Historia trzydziestoparolatka, który nie musi już pracować, dzięki zbudowaniu stabilnych przychodów pasywnych z wielu źródeł. A dodatkowo, wiele z tych źródeł jest tak opisanych, że można z nich skorzystać od zaraz...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw / Cecil Bozarth, Robert B. Handfield ; przekład Michał Lipa. - Wydanie V. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2020. - 476 stron : fotografie, ilustracje, wykresy, 27 cm.
Zarządzanie operacjami i łańcuchem dostaw jest złożoną dziedziną wiedzy. Oprócz znajomości konkretnego procesu trzeba wiedzieć, w jakim szerszym kontekście jest on osadzony i jakie warunki musi spełnić, aby przebiegać w zadowalający sposób. Jeśli płynność łańcucha dostaw zostanie zachwiana, może dojść do poważnych konsekwencji dla całej organizacji. Z drugiej strony stosowanie technik i narzędzi zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw jest warunkiem rozwoju firmy. Menedżerowie dysponujący tymi umiejętnościami są cenionymi pracownikami. To piąte, uzupełnione wydanie podręcznika zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, uwzględniające obecne wymagania rynku pracy oraz zmiany w otoczeniu biznesowym. Książka pozwala łatwo zrozumieć związek między potrzebami firmy, planowaniem jej rozwoju a technikami stosowanymi w zarządzaniu operacyjnym, zaopatrzeniu i logistyce. W spójny i wyczerpujący sposób przedstawia takie narzędzia jak metoda six sigma, DMAIC, diagramy Pareta, analiza progu rentowności, drzewa decyzyjne i wiele innych. Omawia też techniki prognozowania, w tym modele wygładzania wykładniczego, dostosowanie sezonowe, MAPE, MAD, MFE. Dużo miejsca poświęcono tu zarządzaniu w ramach łańcucha dostaw. Treść została zorganizowana tak, aby maksymalnie wspierać proces przyswajania wiedzy i jej zrozumienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Traffic secrets : the underground playbook for filling your websites and funnels with your dream customers. Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: Hay House Business. Na okładce: Bestseller "New York Timesa" i "Wall Street Journal".
W tej przystępnie napisanej książce znajdziesz sekretną wiedzę, dzięki której spełnisz marzenia o świetnie prosperującej i rozwijającej się firmie. Przekonasz się, że w przyciąganiu klientów nie ma żadnej magii - musisz tylko dobrze zrozumieć, kim są Twoi idealni klienci, dowiedzieć się, gdzie się gromadzą i w jaki sposób poprowadzić ich wprost do Twojego lejka sprzedażowego. Do tych celów służą konkretne strategie, jasno opisane w tym poradniku. Jego najcenniejszą częścią jednak jest prosty wzorzec, który pozwala skierować ruch z każdej sieci reklamowej prosto do lejków. Działanie tych strategii można świetnie uzupełniać technikami hakowania wzrostu, które pomagają w zwiększaniu ruchu nawet bez dostępu do którejś z sieci reklamowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktualnie firmy muszą zmierzyć się z czterema głównymi problemami. Pierwszym jest dostosowanie infrastruktury oraz łańcuchów dostaw do zmieniających się warunków pogodowych. W niektórych przedsiębiorstwach już dzisiaj budowane są dwa centra dowodzenia, siedziby główne przenoszone są do innych regionów globu, zakładane są nowe plantacje w bezpieczniejszych regionach. Drugim problemem są wzrastające opłaty środowiskowe, głównie za emisję gazów cieplarnianych. Obecny system handlu uprawnieniami do emisji CO2, która stanowi zaledwie ¹⁄₅ emisji wszystkich gazów, jest atrakcyjny dla spekulantów, preferuje dużych graczy rynkowych. Dodatkowo opłaty emisyjne nie obejmują wszystkich dziedzin naszego życia, a tylko globalne, kompletne wprowadzenie tych samych regulacji prawnych przyczyni się do realizacji celów środowiskowych. Trzecim problemem jest zwiększające się ryzyko rozpraw sądowych. Coraz więcej grup prawniczych, stowarzyszeń, składa pozwy sądowe przeciw – ich zdaniem – nieuczciwym firmom. I wreszcie ostatni problem – konieczność wprowadzania do firm technologii i maszyn przyjaznych dla środowiska (green machines).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Publikacja jest polecana szczególnie studentom zarządzania, konsultantom jakości, audytorom, pełnomocnikom i menedżerom jakości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla lekarzy, personelu pomocniczego oraz studentów studiów medycznych.
Książka może służyć w doskonały sposób jako przewodnik dla wszystkich szczebli kierowniczych ochrony zdrowia. Pozwoli to zrealizować zarówno cele, jak i zaspokoić potrzeby pacjentów przez dostarczenie usług oraz pozyskiwanie źródeł finansowania procesu usługowego. Bardzo przejrzysty układ treści pozwala każdemu, kto sięga do tej pracy, przejść od definicji pojęć kluczowych w marketingu usług do...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 614(075.8) (1 egz.)
Książka
W koszyku
„(…) praca stanowi bardzo cenne, kompletne opracowanie poświęcone audytowi logistycznemu. Autorzy w niezwykle przystępny sposób ukazują najważniejsze aspekty audytu, odwołując się zarówno do klasycznych trendów w logistyce, jak i do tych najnowszych. Książka może być zaadresowana do szerokiego kręgu osób zainteresowanych audytem logistycznym, w tym studentów, menedżerów, specjalistów oraz konsultantów”. prof. dr hab. Piotr Jedynak, prorektor ds. polityki kadrowej i finansowej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie „Książka dotyczy audytów logistycznych. Jest źródłem cennych treści, które wypełniają lukę w krajowym piśmiennictwie i mogą dostarczyć rekomendacji wielu interesariuszom, to jest studentom, absolwentom studiów, pracownikom firm, uczelni, osobom zajmującym się audytami logistycznymi”. dr hab. Arkadiusz Kawa, prof. WSL dyrektor Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania Dr hab. dr h.c. Piotr Buła, prof. UEK – profesor w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, profesor w University of Johannesburg (RPA). Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Stypendysta w Grand Valley University (USA). Były dyrektor Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, a obecnie prorektor ds. projektów i współpracy tej uczelni. Ma wieloletnie doświadczenie biznesowe w działalności konsultingowej, w zakresie zarządzania międzynarodowego, audytu wewnętrznego, logistyki oraz nadzoru korporacyjnego. Autor lub współautor ponad dwustu publikacji naukowych, wypowiedzi eksperckich oraz analiz z zakresu zarządzania i audytu wewnętrznego. Współredaktor publikacji zatytułowanej The Future of Management: Industry 4.0 and Digitalization (2020) oraz współautor monografii Management, Organisations and Artificial Intelligence. Where Theory Meets Practice (2021). Dr Bartosz Niedzielski – adiunkt w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Stypendysta w Deggendorf Institute of Technology (Niemcy) oraz University of Greenwich (Wielka Brytania). Odbył staże naukowo-badawcze między innymi w University of Oxford (Wielka Brytania) oraz London School of Economics (Wielka Brytania). Doświadczenie zawodowe zdobył w międzynarodowych korporacjach w sektorze BPO/SCC. Jest autorem lub współautorem publikacji z zakresu ekonomii oraz zarządzania, w tym współautorem monografii Management, Organisations and Artificial Intelligence. Where Theory Meets Practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657.6 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Empowered : ordinary people, extraordinary products.
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego. Poznaj sekrety organizacji produktowych światowej klasy i zostań takim liderem, jakiego potrzebuje Twój zespół produktowy! Sprawdź, jak konkretnie działają zespoły produktowe, które odnoszą sukcesy Poznaj techniki rekrutacji i coachingu członków zespołów produktowych. Opanuj zasady tworzenia inspirujących wizji produktów i strategii produktowych. Naucz się przydzielać zespołom problemy do rozwiązania, a nie funkcjonalności do opracowania. Dowiedz się, jak przeprowadzić udaną transformację organizacji produktowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
W tej książce znajdziesz: - wskazówki, jak sformułować misję i wizję swojego życia - inspirację do zrównoważenia swojego życia - techniki rozwijania umiejętności interpersonalnych - niezawodne sposoby rozwiązywania trudności życiowych - wskazówki, jak rozwijać swoje umiejętności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Krótkowzroczność strategiczna menedżerów / Wojciech Czakon. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020. - 210, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka stanowi doskonałe opracowanie w obszarze zarządzania strategicznego, co czyni z niej ważną pozycję referencyjną w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Zamieszczenie praktycznych przykładów czyni z opracowania dzieło o charakterze nie tylko stricte naukowym, ale i aplikacyjnym, co jest jednym z ważnych postulatów charakterystycznych dla dyscypliny nauk o zarządzaniu. Kolejną wartością publikacji jest zaproponowanie ramy teoretycznej do badania krótkowzroczności, z jednoczesnym eksponowaniem uwarunkowań jednostki-człowieka oraz interakcji międzyludzkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider Alfa / Leszek Czarnecki. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2018. - 246, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Dla tych, którzy chcą doskonalić swoją rolę jako lidera.
"Lider alfa" to najnowsza książka jednego z najbardziej znanych polskich przedsiębiorców i praktyków biznesu. Autor skupia się w niej na kwestii przywództwa i cech, jakie determinują prawdziwych liderów. Czy przywództwa można się nauczyć, a może rodzimy się z tą umiejętnością? Czy liderem może zostać każdy, czy jedynie wybrani? Jak uwarunkowania biologiczne i inteligencja emocjonalna determinują zdolności przywódcze? Jak prawdziwi liderzy zmieniają oblicze biznesu i otaczającego nas świata? Są to zagadnienia, które od dawna fascynują najwybitniejszych praktyków biznesu. "Lider alfa" to nie tylko praca teoretyczna, lecz przede wszystkim studium przypadków ukazujące wielość i rozmaitość form i typów przywództwa. Od spektakularnych sukcesów wybitnych liderów po tragiczne w skutkach decyzje osób, które nigdy nie powinny występować w tej roli - praca ta skupia się na analizie praktycznych aspektów przywództwa. Oprócz najsłynniejszych historii znanych ze światowego biznesu, np. sukcesów założycieli takich firm, jak Ikea, Apple czy Lego, książka zawiera wiele innych przykładów oraz przemyślenia autora bazujące na jego ponad dwudziestoletnim doświadczeniu jako przedsiębiorcy. Publikacja ta to zrównoważona kompozycja teorii i praktyki biznesowej przedstawiona w przejrzysty i zrozumiały sposób. To studium przywództwa na miarę XXI wieku!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.46 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej