Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Centrum Wiedzy o Tarnowie i Regionie
(1)
Czytelnia Naukowa
(11)
Filia nr 1
(2)
Autor
Targalski Jan (1942- )
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Czaja Izabela
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Doroba Anita
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gotowała Andrzej
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Michalski Grzegorz (1972- )
(1)
Miłkowski Grzegorz
(1)
Mućko Przemysław
(1)
Nowak Mariusz (ekonomia)
(1)
Piasecki Bogdan
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Sokół Aneta (ekonomistka)
(1)
Stoner Jesse (1949- )
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Szlęk Katarzyna
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Ziółkowski Stanisław (zarządzanie)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Menedżerowie
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Temat
Kobieta
(4039)
Przyjaźń
(3295)
Rodzina
(2804)
Miłość
(2774)
Literatura polska
(1995)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(-)
Tajemnica
(1944)
Nastolatki
(1762)
Śledztwo i dochodzenie
(1754)
Zabójstwo
(1595)
II wojna światowa (1939-1945)
(1557)
Język angielski
(1556)
Relacje międzyludzkie
(1547)
Historia
(1304)
Magia
(1275)
Dzieci
(1268)
Rodzeństwo
(1116)
Uczniowie
(1095)
Dziewczęta
(1058)
Zwierzęta
(1053)
Relacja romantyczna
(1047)
Żydzi
(1010)
Życie codzienne
(1008)
Małżeństwo
(970)
Pisarze polscy
(932)
Wojsko
(915)
Język polski
(879)
Sekrety rodzinne
(830)
Władcy
(821)
Uczucia
(806)
Pamiętniki polskie
(787)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Trudne sytuacje życiowe
(781)
Wojna 1939-1945 r.
(758)
Kultura
(755)
Wakacje
(740)
Chłopcy
(736)
Polacy za granicą
(716)
Osoby zaginione
(688)
Policjanci
(681)
Uprowadzenie
(680)
Filozofia
(661)
Psy
(661)
Podróże
(659)
Szlachta
(642)
Boże Narodzenie
(640)
Arystokracja
(624)
Polityka
(612)
Samotność
(608)
Zakochanie
(588)
Sztuka
(585)
Matki i córki
(572)
Dziennikarze
(570)
Dojrzewanie
(560)
Sieroty
(560)
Humor
(550)
Literatura
(535)
Spisek
(534)
Przestępczość zorganizowana
(527)
Śmierć
(520)
Politycy
(513)
Duchowieństwo katolickie
(510)
Koty
(510)
Poszukiwania zaginionych
(510)
Wybory życiowe
(499)
Zemsta
(480)
Psychologia
(473)
Publicystyka polska
(470)
Prywatni detektywi
(469)
Lekarze
(466)
Język niemiecki
(454)
Prawo
(446)
Zamki i pałace
(443)
Wychowanie w rodzinie
(442)
Dziecko
(439)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(439)
Ojcowie i córki
(434)
Zdrada
(432)
Pisarze
(431)
Przedsiębiorstwo
(424)
Harcerstwo
(423)
Turystyka
(419)
Młodzież
(416)
Mężczyzna
(408)
Chrześcijaństwo
(405)
Rody
(403)
Seryjni zabójcy
(400)
Dziadkowie i wnuki
(399)
Katolicyzm
(396)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(393)
Obyczaje i zwyczaje
(393)
Nauczyciele
(388)
Szkoły
(387)
Wojna
(376)
Władza
(368)
Marzenia
(366)
Poezja polska
(349)
Duchy
(347)
Walka dobra ze złem
(346)
Matura
(341)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(340)
Temat: miejsce
Bochnia (woj. małopolskie)
(1)
Brzesko (woj. małopolskie)
(1)
Dąbrowa Tarnowska (woj. małopolskie)
(1)
Dębica (woj. podkarpackie)
(1)
Polska
(1)
Tarnów (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Informator
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Podróże i turystyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.5 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.04.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
(dostępność ok. 29.04.2024)
Książka
W koszyku
Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach / Grzegorz Michalski. - Wydanie 2 zmienione. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 224, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(FFF. Przedsiębiorstwo)
Na okładce : Nowe wydanie.
W książce kompleksowo omówiono problematykę płynności finansowej i zarządzania finansami w małych i średnich przedsiębiorstwach. Przedsiębiorstwa te stanowią bowiem w strukturze polskiej gospodarki 99,9% wszystkich przedsiębiorstw, zatrudniają około 60% ogółu pracujących i tworzą przeszło połowę PKB. Utrata płynności finansowej takich firm sprzyja narastaniu procesów koncentracji ekonomicznej i monopolizacji. [ibuk.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.11-022.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niech Cię widzą w sieci! : blog lub serwis branżowy od podstaw / Grzegorz Miłkowski. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 141 stron : ilustracje ; 21 cm.
Content is the king! Dobrze prowadzony content marketing to podstawa efektywnych, a przy tym stosunkowo niskokosztowych działań promujących firmę, jej produkty lub usługi. Zasadniczą ideą przyświecającą marketingowi treści jest dzielenie się wiedzą - regularne publikowanie informacji atrakcyjnych dla odbiorcy. Przy czym mianem odbiorcy w przypadku content marketingu określa się potencjalnego klienta z założeniem, że skoro chętnie i regularnie korzysta z udostępnianych przez firmę informacji, to w pewnym momencie skorzysta także z jej oferty. Content marketing pozwala również zbudować prestiż marki eksperta w danym obszarze oraz sprzyja wyszukiwaniu jej w sieci, a to za przyczyną wyszukiwarek, które „kochają” słowa klucze pojawiające się na firmowych blogach i stronach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004.738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik „Jak założyć i prowadzić własną firmę" pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do reje­stracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Auto­rzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilne­go, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wy­jaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.[okładka]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.114-022.5 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.114-022.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw / Mariusz Nowak. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 153 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Dla studentów kierunków finansowych, przedsiębiorców i osób zajmujących się finansami małych przedsiębiorstw.
Książka Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw stanowi opis podstawowych problemów gospodarki finansowej małych przedsiębiorstw wraz z uwzględnieniem roli otoczenia makrofinansowego. Prezentowane treści odnoszą się w dużej części do praktycznych problemów finansowych jakie muszą być rozwiązywane przez właścicieli. Publikacja przedstawia problemy finansowe na poziomie podstawowym, ale stanowi także w dużej części pogłębioną analizę wybranych problemów. Zakresem opracowania objęto: - gradację i specyfikę finansowania małych przedsiębiorstw, - samofinansowanie działalności inwestycyjnej, - pozyskiwanie środków pieniężnych za pomocą równoważnika odpisów amortyzacyjnych w przychodach, - możliwość wykorzystania zasad amortyzacji podatkowej w samofinansowaniu, - wykorzystanie preferencji podatkowych dla zwiększania zdolności inwestycyjnych, - politykę i ryzyko zwiększania zadłużenia długoterminowego, - wpływ polityki finansowej państwa na potencjalne decyzje małych przedsiębiorstw, - problemy finansowania kredytem bankowym w warunkach negatywnych efektów rynku małego kredytu. Książka jest szczególnie polecana studentom kierunków finansowych, właścicielom małych przedsiębiorstw oraz wszystkim osobom zajmującym się odmiennością gospodarki finansowej małych podmiotów. Może być traktowana jako samodzielny podręcznik oraz jako materiał poszerzający dla takich przedmiotów, jak: finanse przedsiębiorstw, analiza finansowa oraz nauka o przedsiębiorstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.114/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika i zarządzanie małą firmą / Bogdan Piasecki redaktor naukowy ; [autor Jerzy Dietl i inni] ; Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości. - Wydanie 3 zmienione i rozszerzone - Warszawa ; Łódź : Wydaw. Naukowe PWN, 2001. - 602, [1] strona : rysunki, wykresy ; 24 cm.
(Przedsiębiorczość)
Intencją autorów niniejszego podręcznika jest przekazanie aktualnej i wszechstronnej wiedzy o metodach i narzędziach przydatnych w kierowaniu małym i średnim przedsiębiorstwem. Temu założeniu służy m.in. prezentacja podstawowych teoretycznych informacji wspartych praktycznymi wskazaniami dotyczącymi całokształtu spraw najistotniejszych dla działalności tego typu firmy. Opracowanie jest przeznaczone głównie dla studentów wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwesytetów, akademii ekonomicznych oraz wyższych szkół biznesu, ale znaczne jego fragmenty mogą być również wykorzystane przez nauczycieli i słuchaczy liceów ekonomicznych, szkół pomaturalnych i zawodowych o profilu ekonomicznym, wykładowców i słuchaczy kursów dokształcania menedżerów, a także samych przedsiębiorców. Stanowi ono istotną pomoc dydaktyczną w nauczaniu takich przedmiotów, jak: przedsiębiorczość, uruchamianie działalności gospodarczej, zarządzanie, marketing, rachunkowość i podatki, finanse i inwestycje w małym przedsiębiorstwie.[okładka]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.114-022.51/.55 (1 egz.)
Czytelnia Specjalistyczna
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Opracowanie dotyczy obszaru najbardzej rozwojowego i najbardziej wyrazistego z punktu widzenia użyteczności dla zarządzania małymi i srednimi przedsiębiorstwami w Polsce, szczególnie w miarę zbliżania sie czasu wstąpienia do Unii Europejskiej.[okładka]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.114 (1 egz.)
Czytelnia Specjalistyczna
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Dla studentów ekonomii III rok, finansów i bankowości IV rok, dla studiów zaocznych i wieczorowych ekonomii II rok.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.11 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia Specjalistyczna
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: "Entrepreneurship : how to start and grow your own business" 2019.
W ciągu miesiąca w Polsce powstaje ponad dwadzieścia tysięcy przedsiębiorstw. Część z nich odnosi sukces, inne jakoś prosperują, ale duży odsetek przedsiębiorców prędzej czy później podejmuje decyzję o zamknięciu działalności. Zakładaniu firmy zwykle towarzyszy entuzjazm i poczucie spełnienia marzeń o własnym biznesie i wolności. Niestety, rzeczywistość boleśnie weryfikuje nadmiar optymizmu i nierealistyczne założenia. Jak się więc przygotować do prowadzenia własnej działalności i o czym należy pamiętać przy zakładaniu przedsiębiorstwa? Czy są jakieś sposoby, które gwarantują odniesienie sukcesu w biznesie? To znakomity podręcznik dla początkujących przedsiębiorców. Opisano w nim nie tylko najważniejsze kwalifikacje każdego biznesmena, ale także szereg istotnych kwestii, które bardzo często zostają niedostatecznie przeanalizowane na etapie planowania działalności. Przedstawiono tu koncepcje, zasady i strategie, które sprawdzają się od setek lat. Dotyczą zarówno finansowania nowej firmy, technik prowadzenia działalności, zatrudniania pracowników, jak i strategii sprzedaży czy marketingu. Ta wyjątkowo aktualna książka uczy, jak wykorzystywać wszystkie pojawiające się możliwości i uniknąć pułapek, w które często wpadają początkujący biznesmeni. Dzięki niej założysz i poprowadzisz firmę, która odniesie sukces, a Tobie przyniesie mnóstwo satysfakcji.[lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.114 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Na okładce : ISO 9001.
Lektura książki ułatwi Ci podejmowanie racjonalnych decyzjii dotyczących SZJ, a jeśli zdecydujesz się na SYSTEM, to bezpiecznie przeprowadzi Cię przez najważniejsze problemy i pułapki związne z wdrażaniem i nadzorowaniem systemu. Unikaj w tym zakresie uczenia się na własnych błędach, bo to jest zbyt kosztowne i niepotrzebne. [www.legimi.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005.6(083.1) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej